دسته‌ها
آموزش

آموزش بافت پادری

در این مطلب آموزش یک پادری خیلی کاربردی را با همین کلاف های پارچه ای دور ریختنی آموزش داریم که میتواند خیلی جاها بدردتون بخوره و چون با لوازم دور ریز می باشد خیلی جذاب تر و دلچسب تر خواهد بود .

کلاف های پارچه ای رو به سادگی میتوا نید با تیشرت ها و لباس های غیر قابل استفاده درست کنید. به این صورت که نوار های نازک عرضی برش بدید و دور تا دور لباس را نوار نوار ببرید تا به انتها برسید. در این مطلب آموزش یک پادری خیلی کاربردی را با همین کلاف های پارچه ای دور ریختنی آموزش داریم که میتواند خیلی جاها بدردتون بخوره و چون با لوازم دور ریز می باشد خیلی جذاب تر و دلچسب تر خواهد بود .

 

لوازم مورد نیاز برای ساخت پادری

  • کلاف پارچه ای
  • قیچی
  • صفحه چوبی
  • میخ
  • گیره

مراحل ساخت پادری با کلاف پارچه ای

همانطور که بالا هم توضیح دادم میتوانید کلاف پارچه ای رو خودتون هم تهیه کنید. برای ساخت این پادری باید با کلاف پارچه ای بافت انگشتی ببافید. بافت انگشتی را هم اگه همراه ما بوده باشید بارها توضیح دادیم که آموزش کاملش را میتوانید در مطلب شال گردن رنگین کمان با بافت انگشتی مشاهده کنید . پس با کلاف پارچه ای مان بافت انگشتی میبافیم تا مثل عکس بعدی بشه.

میتوانید از چند رنگ کلاف پارچه ای برای این پادری استفاده کنید. صفحه ای چوبی که حدودا اندازه ی دلخواهتون برای پادری هست در نظر بگیرید. بالا و پایینش را به فاصله ۵ سانت میخ بکوبید تا کل عرض چوب تمام شه. حتی اگه صفجه چوبیتون کمی بزرگتر از دلخواه شما بود میتونید میخ ها رو محدود تر بزنید

حالا یک کاموا که رنگش هم با کارتون تناسب داره انتخاب کنید. دور میخ اول گره بزنید و از دور میخ بالایی رد کنید و باز میخ پایینی بعدی و همینطور ادامه میدیم که به حالت زیگ زاگ دور همه ی میخ های بالا و پایین را کاموا زده باشید. دور آخرین میخ هم کاموا رواگره می زنیم.

کلاف های پارچه ای که آماده کردیم به اندازه های یکسان مرتب می کنیم که بعدا داخل کار نامنظم نباشه. مثل شکل زیر کلاف رو لایه لایه کنار هم قرار میدهیم و اضافی هاش رو با قیجی می بریم و انتهاش رو گره می زنیم.

حالا از ابتدا شروع می کنیم و کلاف رو از لابلای نخ ها رد می کنیم. به این شکل که از روی اولی و از زیر دومی رد می کنیم و به آخرین نخ که رسیدیم دوباره برمی گردیم. برای این پادری شش دور کلاف سورمه ای رو از لابلای نخ ها رد کرده. بعد هم کلاف فیروزه ای رو رد کرده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *