دسته‌ها
ویژه آرایش و زیبایی

طرز تهیه کاچی

مجله رسانه۷ سعی دارد روش های آشپزی راحت و سریع را به زبان ساده برای شما توضیح دهد با ما در این آموزش همراه باشید.

طرز تهیه کاچی:همانطور که می دانید کاچی یک دسر خوشمزه است،که همه ی بانوان حداقل یک بار کاچی را درست کرده اند.در این آموزش ما سعی دارم روش راحت و سریعی را به شما آموزش دهیم. سعی دارد روش های آشپزی راحت و سریع را به زبان ساده برای شما توضیح دهد با ما در این آموزش همراه باشید.

مواد لازم برای پخت کاچی:

مواد مورد نظر را سعی کنید از مواد درجه یک و با کیفیت انتخاب کنید. لازم به ذکر است بدانید کاچی نوعی درمان کننده برای دل درد های ماهیانه بانوان است و خوردن کاچی در روزهای اول ماهیانه توصیه میشود.همچنین برای خانوم هایی تازه زایمان کرده در روزهای اول و دوم پخت میشود  .

آرد گندم : ۴۰۰ گرم

شکر : ۳۵۰ گرم و یا نبات

زعفران : یک دوم پیمانه

گلاب : نصف پیمانه

آبگرم : ۴ پیمانه

روغن : ۳۰۰ گرم ویا کره با روغن حیوانی

خلال بادام ۱ قاشق غذاخوری برای تزیین

خلال پسته و بادام برای تزیین کاچی

طرز تهیه پخت کاچی:

روغن را در تابه ریخته و رو حررارت بگدارید.آرد را در روغن ریخته و هم بزنید تا کی سرخ شود.شکر را در آب ریخته و زعفران را در در کمی آب جوش حل کرده و با گلاب در مایه شکر بریزید. وقتی آرد کمی سرخ شد شربت آماده شده که سرد شد را در ان ریخته و هم زده تا کاملا صاف شود. کاچی را گذاشته آهسته آهسته بجوشد تا به روغن بیوفتد اگر مایع کمی غلیظ شد کمی آب جوش به آم اضافه کرده و هم زده ودر ظرف بکشید و با خلال بادام و پسته روی آن گل بیندازید.غلظت کاچی به اندازه غلظت فرنی باید باشد.در دستور سنتی از روغن حیوانی به جای روغن و کره استفاده میشود. همچنین به جای شکر از نبات استفاده میکنند.کاچی به دلیل داشتن ارد و کره دارای انرژی زیادی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *