دسته‌ها
دهان و دندان

آیا نخ دندان به لثه آسیب می رساند؟

نخ دندان یک راه ساده برای تمیز کردن دندان و خلاص شدن از پلاک بین دندان و زیر لثه است که به محافظت از بهداشت دهان و دندان کمک می کند.

همانطور که می دانید مسواک زدن به تنهایی نمی تواند دندان ها را تمیز کند، نخ دندان یکی از چیزهایی است همیشه به آن توصیه شده است. نخ دندان یک راه ساده برای تمیز کردن دندان و خلاص شدن از پلاک بین دندان و زیر لثه است که به محافظت از بهداشت دهان و دندان کمک می کند. اما این روش نیاز به سطح بالایی از مهارت و چابکی، به خصوص در پشت سطح استفاده دهان، دارد.

انجمن دندانپزشکی آمریکا توصیه می کند که یکبار در روز از نخ دندان استفاده کنید، زیرا پلاک بین دندان ها با استفاده از مسواک برداشته نمی شود و همچنین می تواند به جلوگیری از بیماری های پریودنتال و پوسیدگی دندان کمک کند.

بیماری های لثه دقیقا از جایی بین لثه و دندان ها شروع می شوند. استفاده روزانه از نخ دندان بخش مهمی از حفظ سلامت دهان و دندان است که در پاکسازی پلاک های دندانی از بین لثه و دندان مفید است. جایی که مسواک به شکل کاملی به آن دسترسی ندارد. اما برای بدست آوردن نتیجه مناسب، باید روش درست استفاده از نخ دندان را بکار بگیرید.

هنگامی که شما شروع به نخ کشیدن می کنید ممکن است در ابتدا خونریزی لثه رخ دهد، جای نگرانی ندارد در ادامه مسواک زدن دندان های خود را به آرامی از انباشت مواد چرب خلاص کنید و اما اگر خونریزی برای یک هفته یا بیشتر در این مورد ادامه پیدا کند، باید با دندانپزشک خود چک کنید و مطمئن شوید که از موضوع درست استفاده می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *