دسته‌ها
ورزشی

روزهای درخشان ال‌کاپیتان؛ عبور راموس از هیرو

سرخیو راموس از تعداد بازی های لالیگایی فرناندو هیرو عبور کرد.

به گزارش وبسایت نود، در ادامه رقابت های هفته بیست و سوم لالیگا رئال مادرید در پامپلونا مهمان اوساسونا بود و در پایان توانست با پیروزی 4-1 برابر شاگردان آراساته، 52 امتیازی شده و پانزدهمین برد فصل را جشن گیرند.

در شرایطی که ایسکو در این بازی توانست طلوع دوباره ای داشته باشد و ضمن گلزنی در لالیگا برای اولین بار بعد از حدود 11 ماه، عنوان بهترین بازیکن زمین را از آن خود کند، این سرخیو راموس بود که در شبی جنجالی، از یکی از اسطوره های مادرید گذر کرد. 

راموس در دقیقه 38 روی ضربه سر کاسمیرو توانست رئال را 2-1 پیش بیندازد، آن هم در حالی که تنها چند ثانیه قبل از ارسال کرنر منتهی به گل درگیری نسبتا شدیدی با اونای گارسیا، مدافع اوساسونا و زننده تنها گل این تیم در مسابقه داشت. همین امر موجب شد تا به هنگام شادی پس از گل، اشیایی از سوی تماشاگران اوساسونا به سمت راموس پرتاب شده و پس از آن نیز، سکوها با الفاظ نامناسبی از او پذیرایی کردند.

اما در همین بازی، سرخیو راموس برای چهارصد و چهلمین بار در لالیگا پیراهن لالیگا را به تن کرد و به این ترتیب با عبور از رکورد 439 بازی لالیگایی فرناندو هیرو، به تنهایی به پنجمین بازیکن با سابقه رئال در تاریخ لالیگا تبدیل شد. 

راموس که امروز موفق شد برای هفدهمین سال متوالی میلادی گلزنی در لالیگا را تجربه کند، در تابستان سال 2005 با انتقالی 27 میلیون یورویی از سویا به رئال مادرید پیوست و از آن زمان تاکنون در 635 بازی 90 گل برای رئال به ثمر رسانده است. از مجموع این تعداد بازی، 440 بازی راموس مربوط به رقابت های لالیگا بوده و با احتساب گل عصر یکشنبه ال‌سادار، راموس اکنون 63 گل در لالیگا برای رئال به ثمر رسانده است.

رائول (550 بازی)، مانوئل سانچیس (523 بازی)، ایکر کاسیاس (510 بازی) و کارلوس سانتیانا (461 بازی) 4 اسطوزه ای هستند که بیشتر از راموس، پیراهن رئال را در لالیگا به تن کرده اند.

راموس در 7 فصل نخست حضور خود در سانتیاگو برنابئو، هرگز به آمار کمتر از 30 بازی لالیگایی نرسید و در بدترین فصل (11-2010) 31 بار در لالیگا به میدان رفت. با این حال، این روند در سال های اخیر تغییر یافته و در 7 فصل بعدی، راموس تنها در یک فصل توانسته تعداد بازی های خود را از 30 مسابقه بیشتر کند. (32 بازی در فصل 14-2013)

راموس در برابر اوساسونا هم ترک عادت نکرد و با تکل خود روی پای کاردونا در دقیقه 79، کارت زرد گرفت. با این آمار راموس اکنون با پیراهن رئال مادرید 145 کارت زرد گرفته که آمار حیرت انگیز تقریبا هر 3 مسابقه یک کارت را نشان می‌دهد. او 20 بار هم با کارت قرمز از میدان اخراج شده که از این تعداد، 14 اخراج با کارت زرد دوم رقم خورده و 6 اخراج نیز با کارت قرمز مستقیم صورت گرفته است.

با فرماندهی راموس در خط دفاع، رئال روزهای خوبی را در لالیگا پشت سر می‌گذارد. با دریافت تنها 14 گل در 23 هفته، رئال ضمن ثبت بهترین آمار دفاعی خود در تاریخ لالیگا تا این مقطع، توانسته بهترین خط دفاعی 5 لیگ معتبر اروپایی در فصل جاری را نیز به نام خود ثبت کند.

7712

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *