دسته‌ها
ورزشی

ضرر 9 امتیازی احمد؛ سوبله زنده‌روح مقابل استقلال!

استقلال این فصل، طلسم عجیبی به نام احمد زنده‌روح دارد.

به گزارش وبسایت نود، شکست مقابل گل‌گهر در سیرجان، استقلال را یک قدم دیگر از قهرمانی دور کرد و کار آن‌ها، به مراتب سخت‌تر شد. آن‌ها باید امیدوار باشند مجموعه اتفاقات هفته‌های آینده، به نفع‌شان بیفتد تا فاصله‌شان با صدر جدول، بیشتر نشود. عجیب اینکه در کنار بخش زیادی از امتیازات از دست رفته استقلال، یک نام مشترک وجود دارد.

احمد زنده‌روح، اولین بازیکن تاریخ لیگ برتر است که در یک فصل، سه بار با تیم‌هایش استقلال را شکست می‌دهد. مدافع نیم فصل اول ماشین سازی، هفته اول که در تبریز 1-0 مقابل استقلال پیروز شدند در ترکیب این تیم بود. هفته شانزدهم، که پیش از تعطیلات برگزار شد استقلال و ماشین‌سازی بازی برگشت را در ورزشگاه آزادی انجام دادند. این بار هم زنده‌روح در ترکیب اصلی حضور داشت و خودش، گل دوم و برتری ماشین‌سازی را زد. او در تعطیلات نیم فصل، به گل‌گهر رفت و امروز با این تیم هم، توانست استقلال را ببرد تا روی 3 باخت از 4 باخت این فصل استقلال، تاثیر مستقیم داشته باشد. آن هم با تیم‌هایی که جزو مدعیان قهرمانی نیستند. تا هفته بیستم، فقط پرسپولیس توانسته بدون داشتن زنده‌روح استقلال را در دربی رفت شکست دهد!

جالب اینکه استقلال به عنوان بهترین خط حمله لیگ برتر، این فصل در سه بازی با تیم‌هایی که زنده‌روح مدافع‌شان بوده فقط یک گل زده است. بازی رفت با ماشین سازی حریف استقلال با کلین شیت به پیروزی رسید، بازی برگشت یک گل خورد و امروز، رکورد گلزنی‌های پیاپی استقلال مقابل ماشین سازی شکسته شد. یعنی استقلال در طول این فصل فقط مقابل ماشین‌سازی رفت، پرسپولیس رفت و گل‌گهر برگشت موفق به گلزنی نشده که دو بار، زنده‌روح در خط دفاعی حریف بوده است.

پیش از این در تاریخ لیگ برتر، فقط یک بازیکن توانسته بود در یک فصل، سه بار یک تیم را شکست دهد. رامتین سلیمان‌زاده لیگ سیزدهم هفته اول و شانزدهم با پیراهن استقلال خوزستان توانست ذوب آهن را ببرد و سپس، با پیراهن فجرسپاسی مقابل‌شان به پیروزی رسید. حالا زنده‌روح، این کار را مقابل یکی از مدعیان قهرمانی تکرار کرده است. سه بار شکست استقلال در یک فصل لیگ برتر، رکوردی جالب و بی سابقه برای زنده‌روح خواهد بود. رکوردی که علاوه بر خود او و تیم‌هایش، حسابی به نفع پرسپولیس، تراکتور و سپاهان، دیگر رقبای استقلال در راه قهرمانی شده است. او به تنهایی، توانسته آبی‌های پایتخت را 9 امتیاز در کورس قهرمانی عقب بیندازد.

22330

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *