دسته‌ها
ورزشی

به بهانه 34 ساله شدن مانوئل نویر؛ دیوار آلمانی با سبک جدید دروازه‌بانی+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس، مانوئل پیتر نویر دروازه‌بان و کاپیتان تیم ملی فوتبال آلمان و باشگاه بایرن مونیخ در تاریخ 27 مارس 1986 در گلزن‌کرشن چشم به دنیا گشود.

نویر یکی از بهترین دروازه‌بانان جهان است که از سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶، چهار بار به‌طور متوالی جایزهٔ بهترین دروازه‌بان جهان را دریافت کرده و همچنین یکی از کامل‌ترین دروازه‌بانان در تمام ادوار فوتبال به‌شمار می‌رود.

از او به عنوان دیوار آلمانی یاد می‌کنند و به دلیل مهارت بالایی که در بازی با پا دارد بنیانگذار سبک جدید دروازه‌بانی است.

نویر به واکنش‌های سریع، پرتاب‌های بلند و شروع مجددهای عالی، کنترل دقیق توپ، و رهبری کردن تیم در محوطه جریمه مشهور است.

او ابتدا مهاجم تیم نوجوانان شالکه بود و دروازه‌بانی را پس از یک بازی درون دروازه به علت مصدومیت دروازه‌بان و کشف استعداد خود شالکه ۰۴ پی‌گرفت، پس از سه سال حضور مستمر در تیم جوانان باشگاه شالکه موفق شد در سال ۲۰۰۵ به تیم نخست شالکه راه یابد.

نویر در سال ۲۰۱۱ به تیم فوتبال بایرن مونیخ پیوست و در لباس این تیم درخشش داشت وی در دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۲ بین بایرن مونیخ و رئال مادرید، با مهار پنالتی‌های کریستیانو رونالدو و کاکا نقش ارزنده‌ای در صعود بایرن مونیخ به فینالِ آلیانز آرنا ایفا کرد ولی در فینال مغلوب شد.

سنگربان آلمانی به همراه بایرن مونیخ در سال ۲۰۱۳ موفق به کسب سه‌گانه شد و در بوندسلیگا، جام حذفی فوتبال آلمان و لیگ قهرمانان اروپا به قهرمانی رسید.

نویر پس از این موفقیت به عنوان برترین دروازه‌بان جهان در سال ۲۰۱۳ انتخاب شد.

نویر در ۱۹ مه ۲۰۰۹ به تیم ملی فوتبال آلمان را حضور در تور آسیایی این تیم دعوت شد.

پیش از این نویر عضو تیم ملی زیر ۲۱ سال آلمان بود و برای این تیم در رقابتهای قهرمانی زیر ۲۱ سال اروپا به میدان رفته و یکی از ارکان اصلی قهرمان تیم ملی آلمان در این رقابتها بود.

وی در جام جهانی ۲۰۱۰ دروازه‌بان ثابت تیم ملی فوتبال آلمان بود و با این تیم به رتبه سوم جهان دست یافت نویر با درخشش در تیم ملی جام جهانی ۲۰۱۴ را فتح کرد و به عنوان بهترین دروازه‌بان جام جهانی انتخاب شد.

کارنامه نویر به بهانه سالروز تولدش منتشر شده است.

این سنگربان آلمانی 7 قهرمانی بوندس لیگا، 5 جام حذفی آلمان، 4 سوپرکاپ آلمان، یک لیگ قهرمانان اروپا، یک جام باشگاه‌های جهان، یک سوپرکاپ اروپا و یک قهرمانی در جام جهانی را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

آخرین اخبار روز ایران و جهان را در سایت خبری-تحلیلی رسانه 7 بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *