دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

تاچه حد اهل خطر کردن هستید ؟

درهر شکل، آیا شما اهل خطر کردن هستید؟ فکر مى کنید اگر شرایط خاصى براى شما پیش بیاید، چگونه عمل خواهید کرد؟ آیا جانب احتیاط را خواهید گرفت یا جانب خطر را که متضمن پیروزى بزرگتر است؟ تست امروز ما میزان خطرپذیرى شما را تخمین مى زند. شاید بتوانید موفقیت یا عدم موفقیت خود را در زندگى براساس نتایج این تست تا حدى پیش بینى کنید

رسانه ۷ – فکرمى کنید موفقیت در زندگى به چه چیزهایى بستگى دارد؟ هوش؟ تحصیلات؟ وابستگان؟ زرنگى؟ یا چیزهاى دیگر؟ شاید یکى از مواردى که بسیارى براى موفقیت آن را ضرورى مى دانند، خطرکردن باشد. بدون پذیرفتن خطرات احتمالى که از عوامل غیرقابل اجتناب هر تصمیم بشرى است. بسیار مشکل مى توان وضعیت حال را تغییر داد و به وضعیت بهترى در آینده رسید و این همان خطرپذیرى است که مى گویند هر چه سن بالاتر مى شود میزان آن هم کمتر مى شود.

 

درهر شکل، آیا شما اهل خطر کردن هستید؟ فکر مى کنید اگر شرایط خاصى براى شما پیش بیاید، چگونه عمل خواهید کرد؟ آیا جانب احتیاط را خواهید گرفت یا جانب خطر را که متضمن پیروزى بزرگتر است؟ تست امروز ما میزان خطرپذیرى شما را تخمین مى زند. شاید بتوانید موفقیت یا عدم موفقیت خود را در زندگى براساس نتایج این تست تا حدى پیش بینى کنید!

 
۱ اگر به شما به طور معجزه آسایى این امکان داده شود که کل اطلاعات مربوط به آینده تان را بدانید و با دانستن اینکه ممکن است آنچه مى فهمید بسیار دردناک یا ناخوشایند باشد، آیا از این امکان استفاده مى کنید؟

 
ـ بله (۱۰) ـ خیر (۰)

 
۲ براى انتقال یک محموله غیرقانونى از شرق به غرب کشور به شما یک پیشنهاد ده میلیون تومانى شده است. آیا قبول مى کنید؟

 
ـ بله (۱۰) ـ خیر (۰)

 

۳ یکى از دوستان شما مسؤول انتخاب اولین فردى است که براى زندگى به کره ماه فرستاده خواهد شد و او شما را در نظر گرفته است. آیا حاضرید این کار را انجام دهید؟

 

ـ بله (۱۰) ـ خیر (۰)

 
۴ به نظر شما کمربند ایمنى:

ـ در هنگام رانندگى بسیار ضرورى است. (۰)
ـ اگر خیلى تند نرانید ضرورى نیست (۵)
ـ اگر بدانید چطور باید رانندگى کنید اصلاً ضرورى نیست. (۱۰)

 
۵ اگر بیمارى دردناک شما با یک عمل جراحى که ۲۰% احتمال فلج شدن قابل درمان باشد، این عمل را انجام خواهید داد؟

 

ـ بله (۱۰) ـ خیر (۰)

 
۶ اگر شما این امکان را داشته باشید که مبلغ ده میلیون تومان از یک حساب به حساب بانکى خودتان منتقل کنید، درصورتى که بدانید این موضوع تا یک ماه بعد کشف نخواهد شد، این کار را انجام خواهید داد؟

 
ـ بله (۱۰) ـ خیر (۰)

 
۷ شما براى رسیدن به قرار که با دوستانتان دارید نیم ساعت تأخیر کرده اید. چراغ راهنمایى درتقاطعى که همواره در آن پلیس قرار دارد قرمز است و حدود ۵ دقیقه رسیدن شما را به تأخیر خواهد انداخت. در این شرایط:

 
ـ حتماً از چراغ قرمز رد مى شوم. (۱۰)
ـ اطراف را نگاه مى کنم و اگرپلیس را نبینم از چراغ قرمز رد مى شوم. (۵)
ـ خوب دوستان من که تا حالا منتظر شده اند، پنج دقیقه هم بیشتر ! (۰)

 
۸) اگر به شما بگویند امشب درشهرتان زلزله خواهد آمد:

 
ـ بدون شک شب را بیرون از منزل خواهم گذراند. (۰)
ـ هر کارى همه مردم کردند، من هم همان کاررا مى کنم. (۵)
ـ بابا این حرفها که شوخیه، کسى نمى تونه زلزله رو پیش بینى کنه! (۱۰)

 
۹ به نظر شما انجام یک کار پرهیجان ولى غیرقانونى منطقى است یا خیر؟

 
ـ بله (۱۰) ـ خیر (۰)

 
۱۰ عزیزترین دوست شما به یک بیمارى مرموز مبتلا شده که احتمال سرایت آن ۱% است. آیا ارتباطتان را با او ادامه مى دهید؟

 
ـ بله (۱۰) ـ خیر (۰)

 
امتیازات بدست آمده را جمع بزنید و نتیجه را در زیر مشاهده فرمائید

 
(۷۰ تا ۱۰۰ امتیاز) شما مطمئن هستید که امتیازها را درست محاسبه کرده اید؟ اگر واقعاً اینطور باشد والبته به آنچه جواب داده اید اعتقاد کامل داشته باشید، شما باید در میان دوستان و آشنایتان به دیوانگى شهرت داشته باشید؟ شما از آن دسته افرادى هستید که هر خطرى را مى پذیرند، حتى در شرایطى که بطور بالقوه امکان پیش آمدهاى بسیار ناگوار محتمل است. شما طبیعتاً اهل فکر کردن به خطرات نیستید وآماده اید حتى چیزهاى ارزشمند رانیز براى رسیدن به سود احتمالى یا صرفاً به خاطر هیجان متضمن آن فدا کنید. ما گفتیم که پذیرفتن درصدى ریسک براى موفقیت لازم است. اما زیاده روى در این مورد هم مى تواند نتیجه معکوس به بار بیاورد. آیا هرگز به نتایج ناگوار آنچه انجام مى دهید فکر کرده اید؟ گاهى اوقات بهایى که براى این کارها ممکن است بپردازید بسیار فراتر ازسودى است که ممکن است بدست بیاورید. بهتر است روح ماجراجویتان را در راههایى که خطر کمترى دارند هدایت کنید. به هر حال ما به شما گفتیم… دیگر خود دانید!

 
(۳۵ تا ۶۵ امتیاز) در حالیکه شما از این واقعیت آگاهید که بدون ریسک کردن، چیز زیادى به دست نخواهید آورد، اما براى آنچه حاضرید انجام دهید نیز حد ومرز مشخصى قائل هستید.شما به ندرت بدون فکر کردن و سبک و سنگین کردن خطرات وعواید یک تصمیم ، هرگز کارى انجام نمى دهید. روش کار شما یک روش خردمندانه است که براى اکثریت منطقى قابل قبول است. اما بعضى از سؤال هایى که در این تست مطرح شدند در منتهى الیه خطرپذیرى بودند. اگر شما به این سؤال ها جواب مثبت داده اید، لازم است کمى بیشتر درباره تصمیم هاى احتمالى تان فکر کنید. بدون شک کمى بیشتر فکر کردن برایتان ضرر نخواهد داشت. باز هم از ما گفتن بود و از شما……..

 
(۰ تا ۳۰ امتیاز) شعار همیشگى شما که اطرافیان ودوستانتان را هم دیوانه کرده این است: بهتر است مطمئن باشید وگرنه دچار پشیمانى مى شوید! شما به هیچ وجه اجازه نخواهید داد احتمالات حتى براى ۱% آنچه ممکن است اتفاق بیفتد تصمیم بگیرید. این طبیعت درنگ کننده شما مانند یک سپر محافظ در مقابل افسردگى، خطرات احتمالى وحتى شکست عمل مى کند. از آنجا که بعضى از شرایط موجود در سؤال ها تا حد زیادى خطرناک بودند، نمى توان با احتمال ۱۰۰% گفت که شما بیش از اندازه محافظه کار هستید. اما اگر به دیگر سؤال هایى که متضمن ریسک پذیرى متعادلى هستند (مانند ۱ ، ۳ ، ۷ و یا ۹) هم جواب منفى داده اید، بایدگفت که شما دیگر واقعاً محافظه کارید. بین خطرى که درباره آن فکر شده و یک تصمیم گیرى آنى احمقانه تفاوت زیادى وجود دارد.اینکه از دیگران آنچه مى خواهید را تقاضا کنید، یا براى یافتن آنچه رؤیاى همیشگى تان بوده اید از بخشى از شرایط فعلى چشم پوشى کنید لازمه یک زندگى هیجان انگیز است. جواهر لعل نهرو در این باره مى گوید: بیش از حد محتاط بودن بزرگترین شکست ممکن است…!

پارست

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *