دسته‌ها
فرهنگی

نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) توسط مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

محمدمهدی خیرجو رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با فارس ضمن اعلام این خبر گفت: این جشنواره با هدف تکریم اصحاب رسانه به دلیل پوشش مطلوب برنامه‌های آستان قدس رضوی خصوصلً در ایام شیوع ویروس کرونا طراحی شد.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه همواره سفیران فرهنگ رضوی بودند و معنویت بارگاه منور علی ابن موسی الرضا (ع) و معارف والای قرآن و عترت را از این حریم نورانی به اقصی نقاط عالم منتقل کرده‌اند. همچنین رسانه‌ها در ایام شیوع کرونا و ایجاد محدودیت‌ها همه ظرفیت خود را برای انعکاس رویداد‌های حرم به کار بستند. حال این جشنواره فرصتی برای تقدیر و تجلیل از اصحاب رسانه برای تلاش در این عرصه است.

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در خصوص اهداف این جشنواره گفت: «اعتلای سطح کمی و کیفی و ارج نهادن به آفرینش‌های بدیع، خلاق، هنرمندانه و اثرگذار رسانه‌ای با موضوعات معارف رضوی»، بازخوانی مفاهیم بنیادین در پیوند با سیره رضوی و حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای رضوی» از اهداف جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) است. که در سه محور «رسانه‌های خبری و تحلیلی»، «رسانه‌های مجازی» و «رسانه‌های صوتی و تصویری» برگزار می‌شود.

همچنین بخش‌های خبر، گزارش، مصاحبه، سرمقاله و یادداشت، گزارش خبری، تلویزیونی و اینفوگرافی ذیل محور «رسانه‌های خبری و تحلیلی» تعریف شده و بخش‎های موشن گرافی، پادکست، طرح بازی و نرم‌افزار و وقف مجازی زیرمجموعه محور «رسانه‌های مجازی» قرارگرفته است. در بخش «رسانه‌های صوتی و تصویری» هم بخش‌های برنامه‌‎های تلویزیونی، برنامه‌های رادیویی، نماهنگ تلویزیونی، مستند تلویزیونی و طرح برنامه رادیویی و تلویزیونی پیش‌بینی‌شده است.

 

به گزارش فارس آخرین مهلت ارسال آثار را ۲۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ است و علاقه‌مندان می‌توانندبرای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیل فرم ثبت‌نام شرکت در نخستین دوره جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) به وب‌سایت جشنواره به نشانی mediafest.razavi.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *