دسته‌ها
ورزشی

نگرانی از حاشیه‌ها، قبل از شروع اردو‌های کشتی

رسانه ۷/ مهدی شیروانی؛ درحالی ‌که ستاد مقابله با کرونا برای برگزاری اردو‌های آماده‌سازی تیمهای‌ ملی کشتی‌آزاد و فرنگی به ‌صورت محدود و بارعایت پروتکل‌های بهداشتی موافقت نموده (هرچند هنوز این موافقت، تصمیم و مصوبه خود را رسماً به فدراسیون ‌کشتی ابلاغ نکرده)، اما اعلام همین خبر دررسانه‌ها نیز به‌حالت رخوت و بلاتکلیفی کشتی‌گیران تقریباً خاتمه داده، شور و حال خاصی بر این روز‌های کشتی حاکم ساخته است. باگذشت حدود ۷ ماه سردرگمی و دوری از تمریناتِ ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا، اعلام موافقت ستاد کرونا در ورزش، با برگزاری اردوی تیمهای‌ملی کشتی‌آزاد وفرنگی (هرچند به‌صورت محدود و با نفرات کم) بارقه امید را در دل کادرفنی و مربیان تیم ملی، برای آماده سازی ملی پوشان و اردونشینان تابانده و اندکی از دغدغه زیرنظر نداشتن قهرمانان کاسته است. البته درکنار این رضایت از اعلام موافقت ستادکرونا، نگرانی و دغدغه‌های جدیدی نیز گریبان مربیان و کادرفنی تیم‌های ملی را گرفته که مجبورند برای جلوگیری از صدمات و مضرات ناشی از حاشیه‌های قابل انتظار، از هم اکنون به فکر راه چاره باشند.
اگر اتحادیه جهانی کشتی تکلیف خودش و کشتی دنیا را با موضوع برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات قهرمانی‌جهان ۲۰۲۰ صربستان روشن کند، مسئولان فنی کشتی کشورمان هم بهتر می‌توانند نسبت به‌دعوت کشتی‌گیران اردونشین اقدام کنند. باتوجه به اعلام تصمیم ستادکرونا مبنی بر موافقت با برپایی اردوی کشتی با حداقل نفرات، اگر مشخص شود امسال رقابت‌جهانی نداریم، حداقل مربیان می‌توانند فعلا برای ۶ وزن المپیکی برنامه‌ریزی کنند و عدم دعوت از اوزان غیرالمپیکی توجیه فنی دارد. اما دعوت کشتی‌گیران برای ۱۰ وزن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مشکلتر می‌کند. مزید براین‌که دعوت یا عدم دعوت این‌یاآن کشتی‌گیر حاشیه‌های جدیدی را به تیمهای‌ملی تحمیل می‌کند.
همین موضوع باعث شده تا کادرفنی تیم‌ملی‌کشتی برای دعوت از همه اوزان، اوزان المپیکی، اوزان غیرالمپیکی و همچنین دعوت از اردونشینان برای هر ۳ حالت مختلف، تدابیر جداگانه‌ای بیندیشند تا بلکه بتوانند از دغدغه‌ها، نگرانی‌ها و تحمیل حاشیه‌های جدید به کشتی در این وانفسای شیوع کرونا، بکاهند.

منبع خبر: خبر ورزشی

آخرین اخبار ورزشی را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *