دسته‌ها
ورزشی

سرمقاله| دیدید همه پول دارند؟!

رسانه ۷/فرهاد اشراقی؛ گریه‌زاری‌های چند ماه قبل را که یادتان هست؟ همین تیم‌هایی که امروز میلیارد، میلیارد به فوتبالیست‌ها پول می‌دهند و کلی آپشن و تبصره هم در قرارداد آن‌ها می‌گنجانند، تا چند ماه پیش می‌گفتند ما در این شرایط کرونایی پول نداریم مواد ضد عفونی‌کننده و… بخریم! حالا، اما همان باشگاه‌ها در گران‌ترین هتل‌های تهران که مثل کاخ می‌ماند، قرارداد‌هایی می‌بندند که دود از کله بشریت بلند می‌کند.
امسال الحمدلله هم پرسپولیس خیلی پول دارد و هم استقلال. سپاهان و تراکتور هم که همیشه و تحت هر شرایطی پول دارند. با کمی فاصله فولاد و ذوب‌آهن را داریم و البته سایپا و پیکان (از قیمت ماشین که خبر دارید) گل‌گهر سیرجان آن‌قدر پول دارد که هم قلعه‌نویی را خرید و هم قبل از آن به تیم ملی کمک مالی کرده بود! به طور خلاصه می‌توان گفت حدود ۱۰ تیم لیگ برتری پول دارند و خوب هم دارند. ۴ تیم هم به هر حال دخل و خرج می‌کنند و تنها یکی، دو تیم از حدود هفته پانزدهم شروع می‌کنند به اعتصاب و… که این هم طبیعی است. در اسپانیا هم وایادولید و بیلبائو به اندازه رئال و بارسا پول ندارند همان‌طور که در آلمان بایرن‌مونیخ به اندازه ۱۷ تیم دیگر پول دارد!
این‌ها را نوشتم که بگویم گول این گریه و ناله‌ها را نخورید و فکر نکنید به باشگاه‌های دولتی و شبه‌دولتی ما پول تزریق نمی‌شود. همین دیروز سایت‌های یونانی نوشتند احسان حاج‌صفی ۱۰۰ هزار یورو دیگر از تراکتور طلب دارد. حالا ببینید کل قراردادش چند صد هزار دلار بود که این مقدارش مانده و ببینید قرارداد چند نفر دیگر به دلار و یورو است؟! ماجرای میلگرد‌ها و پورشه‌ها و BMW‌ها را هم که یادتان هست. دو بازیکن استقلال BMW یک و نیم میلیاردی گرفتند که شد ۴ میلیارد. پورشه‌های چند پرسپولیسی هم که به رغم تمام تکذیب‌ها و تهدید به شکایت‌ها به قیمت روز آب شد!

منبع خبر: خبر ورزشی

آخرین اخبار ورزشی را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *