دسته‌ها
اخبار ورزشی

ویلموتس درها را باز کرد؛ تیم ملی ب یا جیم؟

به گزارش رسانه۷، صبح امروز فهرستی ۲۳ نفره از بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی منتشر شد که شباهت زیادی به دوره های قبلی نداشت. این فهرست اگرچه منتسب به مارک ویلموتس است اما بعید به نظر می رسد سرمربی بلژیکی تیم ملی بازی های زیادی از این نفرات را دیده باشد و یافتن انتخاب کنندگان اصلی این بازیکنان هم جالب خواهد بود.

اسامی نفرات دعوت شده به تفکیک تیم های باشگاهی آنها به این شرح است:

–  رشید مظاهری – دانیال اسماعلی فر – ایمان سلیمی (تراکتور)

–  محمد انصاری – محمد نادری – مهدی شیری (پرسپولیس)

–  مهدی امینی – امیرحسین کریمی – سعید واسعی – شهریار مغانلو (پیکان)

–  سعید آقایی – محمد محبی – محمد کریمی (سپاهان)

–  احمد گوهری – مجید علیاری (سایپا)

–  سیاوش یزدانی (استقلال)

–  محمد حسین مرادمند (شهر خودرو)

–  احمد عبدالله زاده (فولاد)

–  مهرداد محمدی (آوس پرتغال)

–  پیمان رنجبری (گل گهر سیرجان)

–  علی کریمی – رضا اسدی – آرش رضاوند (بازیکنان فصل گذشته استقلال و سایپا)

نکات جالبی نیز در این لیست وجود دارد:

–  مهرداد محمدی تنها لژیونر دعوت شده به این اردو است.

–  ۸ بازیکن از این لیست، نفراتی بوده اند که در همین پنجره نقل و انتقالاتی به تیم های جدید پیوسته اند. علی کریمی، آرش رضاوند و رضا اسدی هم با پایان یافتن قراردادشان با استقلال و سایپا ممکن است به این جمع اضافه شوند.

–  محمد انصاری در حالی به اردو دعوت شده که حدود ۷ ماه به دلیل پارگی رباط صلیبی از میادین دور بود و تمرینات خود را تازه آغاز کرده است.

–  احمد گوهری در هفته های پایانی فصل گذشته ذخیره رحمان احمدی بود اما به واسطه عملکرد کلی خود در طول فصل دعوت شده است.

–  دروازه بان های دیگری که در لیگ عملکرد نسبتا خوبی داشتند از جمله محمد حسین اکبر منادی، کوروش ملکی، حامد لک، حامد فلاح زاده، احسان مرادیان و… در این لیست جایی ندارند.

–  دور از ذهن ترین نفراتی که برای اردوی تیر ماه دعوت شده اند، آقای گل های فصل گذشته لیگ دسته یک ایران هستند. شهریار مغانلو و پیمان رنجبری که با پیراهن تیم های ملوان و گل گهر رتبه نخست گلزنان لیگ یک را از آن خود کردند، حالا فرصت حضور در اردوی ارزشمند تیم ملی را پیدا کرده اند. مغانلو البته سهمیه تیم پیکان در این اردو محسوب می شود چون پس از اتمام دوران سربازی به این تیم آمده است.

–  این دو، در حالی تنها مهاجمان لیست فعلی تیم ملی هستند که بازیکنان دیگری از جمله امین قاسمی نژاد و یونس شاکری هم در لیگ برتر فصلی فوق العاده سپری کرده بودند اما به تیم ملی راه پیدا نکردند.

–  ۳ بازیکن از این لیست، به واسطه درخشش در لیگ یک به تیم ملی دعوت شده اند. (رنجبری، مغانلو و محبی) البته هر سه آنها در فصل پیش رو لیگ برتری خواهند بود.

–  مهدی مومنی، حسن بیت سعید و محمد قاسمی نژاد هم در زمره بهترین پاسور های لیگ فصل قبل بودند اما بر خلاف محمد کریمی و سعید آقایی، دعوت نشده اند. به نظر می رسد علاوه بر عملکرد خوب در تیم های باشگاهی، سن پایین بازیکنان هم ملاک مهمی برای کادر فنی تیم ملی بوده است.

–  اینکه هدف ویلموتس از دعوت این بازیکنان چه بوده، نکته مهمی است. نفراتی که می توانستند در باشگاه های خود دیده شوند و بعد به تیم ملی دعوت شوند. اما سرمربی بلژیکی، با سیاست درهای باز، اردوی تیم ملی را محلی برای دیده شدن بازیکنان قرار داده است.

–  این فهرست در شرایطی منتشر شده که فوتبال ایران با کارلوس کی روش عادت کرده بود نفرات محدود و مشخصی را در تیم ملی ببیند و از یک چرخه ماتریسی، بازیکنان به تیم ملی می رسیدند.

–  این شاید تنها لیست تاریخ تیم ملی باشد که تیم پیکان در آن از نظر تعداد بازیکنان دعوت شده، رکورد دار است.

–  از این بازیکنانی که دعوت شده اند، محمد نادری و دانیال اسماعیلی فر عملکرد فوق العاده ای در لیگ فصل قبل داشتند و محمد کریمی را هم می توان یک پدیده در لیگ دانست.

–  با این حال، فوتبال ما برای تیم ملی خود بیش از ۲۳ بازیکن جلو تر از این نفرات دارد و به نوعی شاید بتوان گفت این تیم حتی تیم ب ایران نیز نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *