دسته‌ها
لینک ویژه

واکنش پکن به تحریم‌های آمریکا علیه چین و ایران




سخنگوی وزارت خارجه چین تصریح کرد که تحریم‌های آمریکا علیه چند شرکت ایرانی و چینی در رابطه با برنامه موشکی ایران فاقد پایه و اساس حقیقی و قانونی است.



واکنش پکن به تحریم‌های آمریکا علیه چین و ایران


پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه) به دور جدید تحریم‌های خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی و چینی واکنش نشان داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هفته گذشته، شبکه‌ای از شرکت‌های مستقر در ایران، چین و هنگ‌کنگ را به بهانه حمایت از برنامه موشکی ایران در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این اقدام آمریکا تصریح کرد: «این اقدام ایالات متحده فاقد اساس و پایه واقعی و روند قانونی است و به حقوق مشروع و منافع شرکت‌ها و نهادهای چینی لطمه می‌زند».

این مقام چینی سپس با اشاره به این موارد ادامه داد: « چین اقدامات لازم را برای محافظت قاطعانه از حقوق و منافع مشروع شرکت‌ها و افراد چینی انجام خواهد داد».

خزانه‌داری آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که ۶ نهاد و ۷ فرد به دلیل «فعالیت‌های غیرقانونی» در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، کاردار دفاعی ایران در پکن هم به دلیل هماهنگ‌سازی خریدارهای نظامی از چین برای کاربرانی در ایران تحریم شده است.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت دارایی آمریکا مدعی شده بود این شبکه در کار انجام تراکنش‌های مالی و خرید قطعات و فناوری حساس و حیاتی برای بازیگران کلیدی توسعه موشک‌های بالستیک ایران بوده است.

اعلام این تحریم‌ها ساعاتی بعد از آن صورت گرفت که خبرگزاری فارس گزارش داد موشک هایپرسونیک «فتاح» جدیدترین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با حضور رئیس‌جمهور، فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در ستاد این نیرو رونمایی شد.

موشک هایپرسونیک فتاح هزار و ۴۰۰ کیلومتر برد دارد و قادر است از تمامی سامانه‌های سپر موشکی عبور کند و این سامانه‌ها را منهدم کند. این نوع موشک‌ جزو جدیدترین تسلیحات و تجهیزات هستند که امروزه توسط کشورهای همچون آمریکا، روسیه و چین تولید و به کارگرفته می‌شوند.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *