دسته‌ها
اخبار ورزشی

پیش بازی ذوب آهن – الاتحاد: بازگشت در دوحه

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

تیم فوتبال ذوب‌آهن در دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ در دوحه میزبان الاتحاد عربستان است.

ذوب آهن-الاتحاد:
دوشنبه ۲۱ مرداد ساعت ۲۳:۳۰
ورزشگاه العربی شهر دوحه
به گزارش وب سایت نود، تیم فوتبال ذوب‌آهن، تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ در دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی به مصاف الاتحاد می‌رود. ذوب‌آهن در دیدار رفت در شرایطی که در دقایق ابتدایی از حریف پیش افتاد نهایتاً ۲ بر یک بازی را واگذار کرد. این شکست خفیف و زدن گل در خانه حریف باعث شده تا ذوب‌آهن به بازی برگشت امیدوار باشد. نماینده ایران می‌تواند با کسب پیروزی یک بر صفر مجوز حضور به مرحله بعد را کسب کند. البته ذوب‌آهن علی‌رغم میزبانی در این دیدار محکوم به بازی در زمین بی‌طرف است.
برای ذوب‌آهن که موفق به گلزنی در زمین حریف شده، محافظت از دروازه خودی و کلین‌شیت می‌تواند گره‌گشا باشد. در صورتیکه دروازه ذوب‌آهن باز شود برد با اختلاف یک گل برای صعود ذوب‌آهن کافی نخواهد بود. این تیم آمار بسیار خوبی در این فصل لیگ قهرمانان داشته و با ۳ بار کلین‌شیت جزو تیمهای موفق در این زمینه است. البته الاتحاد با ۱۵ گل زده بهترین خط حمله مسابقات را دارد.


سابقه خوب ذوب‌آهن برابر تیمهای عربستانی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا و همچنین آمار درخشان منصوریان مقابل تیم‌های این کشور، نماینده ایران را به صعود مرحله بعد امیدوار می‌سازد. ذوب‌آهن تاکنون دو بار با تیم‌های عربستانی در مرحله حذفی روبه‌رو شده که در هر ۲ بار این ذوب‌آهن بوده که توانسته به مرحله بعد صعود کند. ذوب آهن در سال ۲۰۱۰ در مرحله نیمه نهایی با الهلال دیدار داشت و با عبور از این تیم فینالیست شد. در سال ۲۰۱۱ ذوب‌آهن در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف النصر عربستان رفت. در آن فصل مرحله یک هشتم نهایی به صورت تک حذفی برگزار می‌شد و ذوب‌آهن با نتیجه ۴ بر یک حریف عربستانی خود را شکست داد.
علیرضا منصوریان نیز آمار تحسین‌برانگیزی مقابل تیم‌های عربستانی داشته است. این مربی با ۶ بار شکست دادن تیم‌های عربستانی رکورددار غلبه بر نمایندگان این کشور بین مربیان ایرانی است. تقابل منصوریان با عربستانیها هیچ وقت مساوی نشده و این مربی در جدال با تیم‌های عربستانی در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت همیشه پیروز بوده و این بار نیز به حفظ این رکورد خود امیدوار است.
این بازی چهارمین جدال دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود و در ۳ تقابل قبلی، یک پیروزی برای ذوب‌آهن یک برد برای الاتحاد بوده و یک دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.
برنده این بازی به مصاف تیم پیروز جدال الهلال و الاهلی عربستان می‌رود.
 

منبع خبر: وب سایت نود

آخرین اخبار ورزشی را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *