دسته‌ها
اخبار ورزشی

آدبایور هنوز فوق ستاره است؟/ گلزن تمام نشدنی، دردسر همیشگی

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

آدبایور یک نام بزرگ، یک گلزن درجه یک و البته، یک دردسر ابدی است!

به گزارش وبسایت نود، شایعه حضور امانوئل آدبایور در تراکتورسازی، اتفاق بزرگی برای لیگ برتر است. گلزن سابق آرسنال و من سیتی، در حال حاضر با تیمی قرارداد ندارد و می‌تواند بدون مشکل، به ایران بیاید. آدبایور که چند سال قبل مسلمان شده، مذاکرات جدی با تراکتورسازی کرده و اگر تخفیف مورد نظر آن‌ها را بدهد، احتمالا به زودی برای امضای قرارداد به ایران سفر می‌کند. بازیکنی که هنوز، یک گلزن بزرگ و البته، یک ستاره پرحاشیه و بدون جام است.

برای درک اینکه آدبایور در سن ۳۵ سالگی هنوز توانایی بالایی دارد، کافی است آمار سال‌های اخیرش را مرور کنیم. آدبایور فصل پیش در باشاک‌شهیر آمار خوبی نداشت و بخاطر نیمکت نشینی طولانی، فقط روی ۵ گل تاثیر گذاشت اما فصل قبل از آن، با ۱۵ گل زده توانست در رده چهارم بهترین گلزنان سوپرلیگ ترکیه جا بگیرد. نیم فصل اول حضورش در باشاک‌شهیر هم با وجود ۶ ماه دوری از فوتبال،‌خوب شروع کرد و در ۱۱ بازی برای این تیم ۶ گل زد. از سال‌های طلایی آدبایور در بهترین لیگ جهان هم زمان زیادی نمی‌گذرد. ۵ سال قبل، او در ترکیب تاتنهام ۱۱ بار توانست گل بزند. بهترین فصل دوران بازی او هم فصل ۲۰۰۷/۰۸  و زمان حضورش در آرسنال بود که در کنار تورس و بعد از رونالدو، در رده دومین گلزنان برتر انگلیس قرار گرفت. او با کارنامه بازی در رئال مادرید، آرسنال، من سیتی، تاتنهام و سابقه گلزنی به همه تیم‌ها بزرگ انگلیس، یک نام بزرگ و شاید بزرگترین بازیکن وارد شده به فوتبال ایران باشد. آمار دو فصل پیش او با پیراهن باشاک‌شهیر، نشان می‌دهد هنوز هم فرم خوبی دارد اما تراکتور با خرید آدبایور علاوه بر یک ستاره بزرگ، دردسرهای بزرگی را هم می‌خرد.

آخرین تیمی که برای آدبایور پول داد، تاتنهام در سال ۲۰۱۲ بود و بعد از آن‌، همه تیم‌های او قراردادش را فسخ کرده‌اند. سال ۲۰۱۵، تاتنهام حاضر شد برای اخراج آدبایور، مبلغ فسخ قرارداد او را پرداخت کند. کریستال پالاس که ژانویه سال بعد آدبایور را خرید، آخر فصل حاضر نشد او را نگه دارد. باشاک‌شهیر هم که تا سال ۲۰۲۰ قرارداد آدبایور را تمدید کرده بود، قراردادش را فسخ کرد. او در دو فصل و نیم اخیر، ۱۵ بازی باشاک‌شهیر را بخاطر مصدومیت از دست داده است. جالب اینجاست او با وجود بازی در تیم‌های بزرگ، حتی یک قهرمانی لیگ یا جام مهمی در کارنامه‌اش ندارد. تنها جام کارنامه آدبایور، یک جام حذفی با رئال مادرید در سال ۲۰۱۱ است. همه جام‌های رئال، سیتی و حتی آرسنال در سال‌های اخیر، قبل و بعد از حضور آدبایور در این تیم‌ها بدست آمده‌اند. آدبایور در سن ۳۵ سالگی و با پیراهن تراکتورسازی، می‌تواند برای اولین بار حس قهرمان شدن در یک لیگ را تجربه کند یا شاید، طلسم و حاشیه‌هایش را به تبریز هم بیاورد و یک فصل دیگر آن‌ها را در انتظار قهرمانی بگذارد.

۲۲۳۳۰

منبع خبر: وب سایت نود

آخرین اخبار ورزشی را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *