وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره برخی نگرانیها درخصوص قطع خدمات بیمهای گفت: برخلاف برخی شایعات، دفترچههای بیمه سلامت و تأمین اجتماعی همچنان معتبر هستند.
احمد میدری، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: بیمه سلامت بهصورت سالانه تمدید میشود، در مورد بیمه تأمین اجتماعی نیز مطابق قانون، دفترچهها تا ۷۵ روز پس از پایان اعتبار همچنان قابل استفاده هستند و در شرایط فعلی، تمدید آنها به صورت خودکار انجام میشود. بنابراین مردم نباید در این زمینه نگران باشند.
میدری در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تمام توان در کنار مردم خواهد بود و تلاش میکند تا در سختترین شرایط نیز خدمات لازم را به موقع و شایسته ارائه دهد.
سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: کارفرمایانی که هنوز موفق به ارسال لیست و پرداخت نشدهاند؛ میتوانند حداکثر تا ۴ تیر نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه اقدام کنند.
اطلاعیه روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی در خصوص مجوز دریافتی از مراجع ذیربط جهت تمدید مهلت ارسال لیست و پرداخت حق بیمه؛ به این شرح است:
بنا بر شرایط اضطراری و خاص و بروز کندی و قطعی اینترنت، قطعی درگاههای پرداخت بانکی و در نتیجه عدم امکان ارسال لیست بیمه و پرداخت حق بیمه و نیز با توجه به اعلام برخی از کارفرمایان در روز ۳۱ خرداد ۱۴۰۴، مبنی بر عدم امکان ارسال لیست بیمه اردیبهشت ماه و عدم امکان پرداخت حق بیمه متعلقه، به اطلاع میرساند:
با عنایت به اخذ مجوز از مراجع ذیربط و در راستای عدم تعلق جریمه قانونی تأخیر در ارسال لیست و پرداخت حق بیمه، کارفرمایانی که هنوز موفق به ارسال لیست و پرداخت نشده اند؛ میتوانند حداکثر تا پایان روز چهارشنبه ۱۴۰۴/۴/۴ نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه بدون احتساب جرایم تأخیر اقدام نمایند.
سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به نشانیes.tamin.ir به صورت شبانهروزی و پایدار آماده ارائه کلیه خدمات بیمهای است و شعب تأمین اجتماعی و کارگزاریهای رسمی بخش خصوصی در سراسر کشور نیز آماده دریافت لیست بیمه و ارائه خدمات هستند.
همچنین مرکز تماس ۱۴۲۰ به صورت شبانه روزی و بدون نیاز به پیش شماره از سراسر کشور و یا تلفن همراه، پاسخگوی سوالات و ارائه راهنماییهای لازم به کارفرمایان گرامی است.
جلسه هفتگی طرحهای بیست گانه تحولآفرین و توسعهای سازمان تأمین اجتماعی با موضوع بررسی طرح های پزشک خانواده، اصلاح ساختار درمان و رسیدگی به اسناد پزشکی با حضور مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران مربوط به طرح های مذکور در محل بیمارستان شهید دکتر فیاضبخش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در جریان جلسه بررسی طرحهای تحولی سازمان تأمیناجتماعی گفت: در شرایط امروز، کارها و خدمات جاری سازمان تأمیناجتماعی نباید بر روی زمین بماند؛ به ویژه طرحهای بیستگانه تحولی باید در دستور کار باشد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه با اشاره به اینکه تسویه بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد را در دستور کار داریم، گفت: پرداخت مبلغی از اسناد پزشکی رسیدگی شده مراکز دانشگاهی از طریق تسهیلات و بخش دیگر به واسطه تهاتر مالی اوراق گام انجام میشود.
وی افزود: با تامین منابع لازم، مطالبات رسیدگی شده داروخانهها را تا پایان سال 1403 پرداخت و تسویه میکنیم و همچنین پرداخت دو ماه (آذر و دی1403) از مطالبات رسیدگی شده سایر مراکز خصوصی طرف قرارداد را اجرایی خواهیم کرد.
سالاری همچنین در ادامه نشست و در راستای بررسی طرح پذیرش، رسیدگی و پرداخت الکترونیکی اسناد پزشکی گفت: در این طرح مراکز بستری ۱۰۰ درصد اسناد پزشکی را بهصورت برخط ارسال میکنند و حدود ۶۰ درصد اسناد مراکز سرپایی نیز در این چارچوب دریافت میشود وی افزود: تا پایان شهریور نیز تمامی اقدامات مربوط به اسناد پزشکی الکترونیک مراکز طرف قرارداد اجرایی خواهد شد.
سازوکار پرداختهای مرتبط با با طرح پزشک خانواده، نظام ارجاع و حفاظت مالی بیمهشدگان برای سازمان تأمیناجتماعی بسیار مهم است.
وی افزود: هدف اصلی اجرای این طرح، ارتقاء و بهبود سطح سلامت و درمان و همچنین مدیریت هزینههای این حوزه است. ما در صورتی به پزشک خانواده پرداختهای مناسب خواهیم داشت که در چارچوب طرح پزشک خانواده، مدیریت هزینه اجرایی شود زیرا پزشک خانواده باید برای تأمیناجتماعی ذخیره منابع داشته باشند تا از این طریق، توسعه و ارتقاء خدمات درمان این سازمان محقق شود.
سالاری گفت: در چارچوب پزشک خانواده، مدل ارجاع و مسیر حرکت بیمار در سازمان تأمیناجتماعی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تفاوتی ندارد؛ این مهم باید مورد تایید هر دو طرف قرار گیرد.
در ادامه جلسه طرحهای بیستگانه تحولآفرین و توسعهای، جزئیاتی در ارتباط با بسترهای اجرایی طرح اصلاح ساختار درمان سازمان تأمیناجتماعی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی با حضور در سطح تعدادی از شعب غرب و شرق تهران، ضمن بررسی روند ارائه خدمات سازمان به مردم از نزدیک در جریان فعالیتها، نحوه ارائه خدمات و عملکرد شعب قرار گرفت.