دسته‌ها
دانستنی های سفر

چاقوی مناسب برای طبیعت گردی

سفر در طبیعت خطرات خاص خود را دارد.باید همیشه آماده بود،هرچند خطرات طبیعت نادر باشند.در ادامه مشخصات یک چاقوی خوب طبیعت گردی را برایتان آورده ایم.

phoca_thumb_l_outdoor-messer

اگر در شرایط حیاتی قرار بگیرید و بترسید چه میکنید؟زندگی و سفر در طبیعت خطرات خاص خود را دارد.باید همیشه آماده بود،هرچند خطرات طبیعت نادر باشند.در ادامه مشخصات یک چاقوی خوب طبیعت گردی را برایتان آورده ایم.

تفاوت انواع چاقوهای طبیعت گردی چیست؟

چاقوهای بزرگ با تیغه های ثابت،مثل یک کارد بزرگ در شرایط حیاتی بسیار خوب هستند و همچنین درشرایط عادی مثل ساختن پناهگاه و بریدن درخت های مرده برای برپایی آتش بسیار بدرد میخورند.

چاقوهای کوچک تیغه ثابت بادوام ترین نوع هستند.این چاقوها همه کاره هم هستند.آنها میتوانند به عنوان یک چاقوی استاندارد برای استفاده های معمولی مثل تکه تکه کردن به کار روند یا به یک چوب وصل شوند و به عنوان نیزه استفاده شوند.گزینه ی دیگر چاقوهایی با غلاف تاشو هستند که برای طبیعت بسیار مناسب هستند.

survival-knife-16

مزایا و معایب چاقوهای تیغه ثابت در مقابل چاقوهای تاشو چیست؟

چاقوهای تیغه ثابت برای بریدن و کندن و ضربه زدن و همچنین برای دفاع درمقابل جانوران ترجیح دارند.بااینحال،عیب آنها اندازه و معمولا وزنشان است.

چاقوهای تاشو زمانی بدرد میخورند که فضا کم باشد.

چه چیز را درمورد اندازه ی یک چاقو باید درنظر بگیرم؟

اندازه به اینکه شما چگونه چاقو را حمل میکنید و برای چه فعالیتی آماده میشوید،بستگی دارد.اگر به محل دورافتاده ای میروید که ممکن است گیر بیفتید یک چاقوی تیغه ثابت بزرگتر مناسب است.

اگر سفر تنهایی میرود،چاقوی تیغه ثابت کوچکتریا چاقوی غلاف تاشو را انتخاب کنید.به اندازه ی محیط هم توجه کنید.در جنگل ها چاقوهای تیغه ثابت و در بیابان و جاهایی که چیزهای کمتری برای بریدن هست از چاقوی تاشو استفاده کنید.

BUCK-USA-619-Fixed-Blade-Hunting-Knife-3

راجع به دسته چه باید بدانم؟

چاقوی سنگین باید دسته ی سنگین تری داشته باشد،به خصوص برای بریدن.پس ترکیب چوب،پلاستیک و کائوچو خوب است.دسته های چوبی یا استخوانی راحت هستند ولی اگر مراقبت نشوند ممکن است بشکنند.فلز(استیل یا آلومینیوم) قوی  وبادوام اند ولی سنگین هستند و بنا به شرایط سرد و گرم میشوند.

timthumb

راجع به مواد سازنده ی تیغه چه باید بدانم؟

در چاقوهای تیغه ثابت،کربن استیل معمولترین است و تا مدت زیادی تیز میماند.ولی چون ممکن است رسوب بگیرد باید پوشش داشته باشد و تمیز شود.استیل ضدزنگ در چاقوهای تیغه ثابت کوچکتر و چاقوهای غلاف تاشو،بیشتر استفاده میشود.

قاعده ی کلی این است که هرچه از کربن کمتری استفاده شود،تیغه سریعتر کند میشود.

Camillus Folding Knife G10 (8)

چیز دیگری باید قبل از خریدن یک چاقوی طبیعت گردی بدانم؟

به یک مغازه بروید،با فروشنده حرف بزنید و چاقوهای موردنظر را امتحان کنید.چاقو را در دست قوی تان و فقط در یک جهت نگیرید.بسیاری از مواقع در شرایط بحرانی دست قوی تان ممکن است آسیب دیده باشد.

وقتی از چاقو استفاده نمیکنید،آنرا تیز نگهدارید و برای استفاده ی ضروری آماده کنید.

flickr-3007850238-hd

و نکته ی آخر اینکه یادتان باشد،یک چاقوی کند خطرناکتر از چاقوی تیز است!

گردالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *