دسته‌ها
پوست ، مو و زیبایی

آموزش ساخت ژل مو طبیعی

مدل مو رنگ سال 2015

با تهیه ژل ها مو خانگی زیر موهایتان را بدون آسیب دیدن خوش حالت نگه دارید .

۱ – ژل مو با دانه کتان و گلیسیرین
مواد لازم : تخم کتان آسیاب شده ( دو تا چهار قاشق غذاخوری ) , آب یا ترجیحا آب مقطر ( ۲۵۰ میلی لیتر ) , گلیسیرین ( نصف یک قاشق چایخوری ) , روغن گیاهی اسطو خودوس ( چهار تا هشت قطره )
روش تهیه : تخم کتان آسیاب کرده و با ۲۵۰ میلی لیتر آب معمولی یا آب مقطر مخلوط کنید و روی گاز بگذارید . به محض اینکه آب به جوش آمد آن را از روی شعله بردارید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند ; سپس آن را صاف کنید . این ترکیب باید به مدت یک ساعت و نیم بماند تا خنک شود ; سپس گلیسیرین و روغن گیاهی اسطو خودوس و یا هر گیاه دیگری را که دوست دارید به آن اضافه کنید . قبل از هر بار استفاده ژل را هم بزنید . این ترکیب صد در صد طبیعی و موثر به موها آسیبی نمی رساند .

۲ – ژل مو با آلوئه ورا و روغن هسته انگور
مواد لازم : ژل آلوئه ورا (یک قاشق غذاخوری ) , روغن هسته انگور ( دو قاشق غذاخوری ) , آب ( یک فنجان ) , روغن گیاهی اسطو خودوس ( چهار تا پنج قطره ) , موم ( دو قاشق غذا خوری )

۳ – ژل مو با ژلاتین
مواد لازم : ژلاتین آب شده ( دو قاشق غذاخوری ) , شکر ( یک قاشق غذاخوری ) , عسل ( یک قاشق غذا خوری ) , سفیده تخم مرغ ( یک عدد )
روش تهیه : عسل , شکر و سفیده تخم مرغ را مخلوط کنید . ژلاتین را در مقدار کمی آب حل و به مخلوط قبلی اضافه کنید . این ژل حالت دهنده طبیعی به صورت مایع است و مقدار کمی از آن موها را حالت داده و ثابت نگه می دارد .

روش تهیه : داخل یک ظرف شیشه ای روغن هسته انگور , موم و آب را مخلوط کرده و روی شعله ملایم قرار دهید . بعد از ۱۵ دقیقه آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید سرد شود ; سپس بقیه مواد را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شود . این ژل به مدت یک ماه قابل نگهداری و استفاده است . از این ژل می توان برای مراقبت از پوست و همچنین موهایتان استفاده کنید . این ژل جذب فیبرهای مو شده و یک لایه حفاظتی روی آن ایجاد می کند و به همین دلیل موها را ثابت نگه داشته و حالت می دهد .

منبع :تی مدل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *