دسته‌ها
اخبار ورزشی

نگاه آماری به هفته سوم لیگ/ استقلال همچنان در حسرت پیروزی، بهترین شروع برای شهر خودرو

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

در پایان هفته سوم لیگ، نکات آماری این بازیها بررسی شده است.

به گزارش وب سایت نود، هفته سوم لیگ برتر با برگزاری ۸ دیدار در ۴ روز به اتمام رسید که حفظ رکورد صد در صد پیروزی شهرخودرو و ادامه روند پیروز نشدن استقلال مهم‌ترین اتفاقات این هفته لیگ بودند.
گل گهر سیرجان۱ –۱ پارس جنوبی جم:
در نخستین بازی هفته در سیرجان، گل گهر به مصاف پارس جنوبی رفت. در این بازی ابتدا گل گهر توسط سجاد آشوری به گل رسید ولی پارس جنوبی با گلی که محمد نوری از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند بازی را به تساوی کشاند. محمد نوری که به عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمده بود در اولین لمس توپ خود گلزنی کرد تا تنها تیم لیگ که موفق به گلزنی نشده بود به گل برسد. پارس جنوبی، ۸ پنالتی اخیر خود را در لیگ تبدیل به گل کرده است. با این نتیجه گل گهر در هر ۳ دیدار خود در لیگ برتر به تساوی رسیده است.
ماشین سازی ۰ – ۱ شهر خودرو:
شهر خوردرو در سومین هفته لیگ نیز به پیروزی رسید تا بهترین شروع لیگ نوزدهم به نام این تیم ثبت شود و به تنهایی در صدر جدول رده‌بندی قرار گیرد. این آمار، بهترین شروع پدیده و یحیی گل محمدی در تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود. تک گل شهر خودرو را حسین مهربان در نیمه اول با استفاده از اشتباه بازیکنان حریف به ثمر رساند. تا بدینجای فصل ۱۰۰ درصد گلهای شهرخودرو در نیمه اول زده شده است. این گل دهمین گل حسین مهربان در لیگ برتر به شمار می‌آید که نکته جالب اینکه این بازیکن ۳۰ درصد گلهای خود را به ماشین‌سازی زده و دروازه هیچ تیمی را بیش از این تیم باز نکرده است.
فولاد ۰-۰ سپاهان:
فولاد پس از آنکه هفته گذشته برابر استقلال به تساوی دست یافت این هفته توانست سپاهان را متوقف کند تا سپاهان با ۷ امتیاز در رده دوم قرار گیرد. سپاهان در این دیدار نیز گلی دریافت نکرد که تا یکی از ۲ تیم بدون گل خورده لیگ باشد. فولاد در ۵ فصل اخیر در اهواز مقابل سپاهان شکستی نداشته است. شهاب گردان با کلین‌شیت در این بازی تعداد کلین‌شیت اش را به ۷۸ رساند تا در کنار سوشا مکانی در رتبه چهارم بیشترین تعداد کلین‌شیت در تاریخ لیگ برتر قرار گیرد.
سایپا ۴-۳ نساجی:
در پر گل‌ترین بازی هفته در ورزشگاه پاس قوامین سایپا با نتیجه ۴ بر ۳ نساجی را شکست داد. نساجی و سایپا دو تیمی هستند که باعث افزایش آمار متوسط گل بازیهای امسال شدند. نساجی با ۸ گل زده بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و پس از آن سایپا با ۷ گل زده قرار دارد. عنوان بدترین خط دفاع با ۸ گل خورده نیز به نساجی تعلق دارد و سایپا با ۵ گل خورده چهارمین خط دفاع ضعیف لیگ است.


ذوب‌آهن ۰ – ۰ تراکتور:
علیرضا منصوریان عادت همیشگی خود را حفظ کرد و باز هم فصل را بد آغاز کرده است. این مربی در ۳ بازی ابتدای فصل دوران مربیگری خود، در مجموع ۱۸ بازی تنها موفق به کسب ۲ پیروزی شده است. مصطفی دنیزلی سرمربی ترکیه‌ای تراکتور که تا قبل از بازگشت به ایران به ارائه بازیهای پرگل مشهور بود ظاهراً تغییر رویه داده و ۳ بازی تراکتور در این فصل مجموعاً تنها یک گل داشته است.  تراکتور یکی از دو تیم بدون گل خورده لیگ نوزدهم است.


نفت مسجد سلیمان ۱-۱ استقلال:
استقلال با وجودیکه در دقایق ابتدایی بازی با نفت مسجدسلیمان به گل رسید ولی در حفظ گل ناکام ماند تا همچنان در کسب پیروزی در لیگ نوزدهم توفیقی نداشته باشد. این اولین امتیاز نفت مسجدسلیمان مقابل استقلال بود. هرچند که مهدی تارتار کارنامه چندان جالبی مقابل استقلال ندارد ولی این مربی در ۳ فصل اخیر در بازی خانگی برابر استقلال تن به شکست نداده است. استقلال در ۴ فصل اخیر در ۳ هفته ابتدایی به طور متوسط یک امتیاز در هر بازی کسب کرده است. مهدی قائدی در این دیدار چهارمین گلش را با پیراهن استقلال به ثمر رساند این بازیکن ۲ گل از ۴ گل خود را برابر نفت مسجد سلیمان به ثمر رسانده است.


شاهین بوشهر۱-۱ پیکان:
دو تیمی که در لیگ امسال موفق به کسب امتیاز نشده بودند با کسب نتیجه تساوی به اولین امتیاز خود در این فصل دست یافتند. با این نتیجه روند شکست ناپذیری حسین فرکی برابر عبدالله ویسی و شاهین بوشهر مقابل پیکان حفظ شد.
پرسپولیس۱- ۱صنعت نفت آبادان:
پرسپولیس برای چهارمین فصل پیاپی در دیدار خانگی مقابل صنعت نفت به پیروزی رسید. صنعت نفت ۱۲ بار مقابل پرسپولیس مغلوب شده و از هیچ تیمی به این اندازه شکست نخورده است. دراگان اسکوجیج سرمربی این فصل صنعت نفت نیز ۵ بار مغلوب پرسپولیس شده و بیشترین شکست خود را در دوران حضور در ایران را مقابل این تیم متحمل شده است. احمد نوراللهی کاپیتان این هفته پرسپولیس نیز در این مسابقه، صدمین بازی خود با پیراهن پرسپولیس در لیگ برتر را انجام داد.
 

منبع خبر: وب سایت نود

آخرین اخبار ورزشی را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *