دسته‌ها
اخبار ورزشی

اشاره رسانه‌های خارجی به غیبت مرادی و حضور وزنه‌برداران زن در مسابقات جهانی

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از insidethegames، مسابقات جهانی وزنه‌برداری به میزبانی پاتایا از روز چهارشنبه آغاز می‌شود که در این مسابقات لاشا تالاخادزه گرجستانی و کاشیرینا از روسیه جزو ورزشکارانی هستند که می‌خواهند به مدال برسند.

در این دوره از مسابقات که به مدت ۱۰ روز تا ۲۷ سپتامبر برگزار می‌شود، ۶۰۶ ورزشکار (۲۸۳ مرد و ۳۲۳ زن) از ۱۰۰ کشور دنیا به رقابت می‌پردازند. تالاخادزه تنها وزنه‌بردار مرد است که توانسته در هر ۳ دوره مسابقات جهانی به مدال طلا دست پیدا کند. وی یکی از ۵ ورزشکاری است که در مسابقات جهانی وزنه‌برداری که در سال ۲۰۱۸ در عشق‌آباد برگزار شد، به مدال طلا رسید.

در کنار وی می‌توان از مدال‌آوران دیگر همچون اون یون چول از کره‌شمالی، اکو یولی ایراوان از اندونزی، شی ژیانگ از چین و سهراب مرادی از ایران نام برد. از بین این ورزشکاران تنها سهراب مرادی به دلیل آسیب‌دیدگی و در رفتگی شانه در مسابقات جهانی حضور ندارد. این دومین آسیب‌دیدگی جدی مرادی در طول ۵ ماه اخیر است، ورزشکار ۳۰ ساله ایرانی که امید این کشور برای کسب مدال طلای المپیک توکیو به شمار می‌رود اما به نظر می‌رسد نتواند در المپیک شرکت کند.

ایران زمان بدی را به خاطر آسیب‌دیدگی داشته است. این کشور حتی محمد حسینی وزنه‌بردار جوان خود را به خاطر مثبت شدن تست دوپینگ از دست داد. البته ایران برای نخستین بار بعد از برنامه توسعه ملی که در طول ۱۸ ماه گذشته داشت، تیم زنان را راهی مسابقات جهانی کرده است.

در مسابقات جهانی وزنه‌برداری، نیگورا عبداللهوا از ازبکستان جوانترین ورزشکار است که در دسته ۴۹ کیلو وزنه می‌زند. تایلند به عنوان کشور میزبان به خاطر دوپینگ‌هایی که داشته هیچ وزنه‌برداری را در این رقابت‌ها ندارد.

انتهای پیام/

منبع خبر: فارس

آخرین اخبار ورزشی را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *