دسته‌ها
اخبار ورزشی

تازه ترین رنکینگ فیفا؛ سقوط یک پله ای شاگردان کی‌روش، فرانسه و برزیل به جای هم

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

در رده بندی جدید فیفا، هیچ تیم جدیدی به ۱۰ رده اول نرسیده است.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از فیفا، تازه ترین رده بندی تیم های ملی دنیا در روز ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۹ منتشر شد و در این رده بندی، بلژیک باز هم در رده نخست حضور دارد. 

حدفاصل اعلام رده بندی قبلی و رده بندی جدید، ۷۸ بازی دوستانه، ۷۴ بازی مقدماتی قاره ای و ۶۰ بازی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر انجام گرفت. بلژیک که در این ماه در رقابت های مقدماتی یورو ۲۰۲۰ دو پیروزی ۴-۰ مقابل سن‌مارینو و اسکاتلند را جشن گرفت با کسب ۶ امتیاز مثبت ۱۷۵۲ امتیازی شد و رده نخست رنکینگ فیفا را یک بار دیگر حفظ کرد. 

۱۰ تیم نخست رنکینگ همانند رنکینگ اعلام شده قبلی هستند اما همین ۱۰ تیم، تفاوت های کوچکی را ایجاد کرده اند. فرانسه که در رده بندی قبلی سوم بود، با دو پیروزی ۴-۱ مقابل آلبانی و ۳-۰ مقابل آندورا در مقدماتی یورو ۲۰۲۰، ۷ امتیاز مثبت کسب کرد و با ۱۷۲۵ امتیاز به رده دوم صعود کرد. خروس ها با این صعود، برزیل را به رده سوم فرستادند. 

برزیل که آخرین بار در فینال کوپا آمریکا در ماه جولای یک دیدار رسمی را تجربه کرده است، در این ماه دو بازی دوستانه مقابل کلمبیا (تساوی ۲-۲) و پرو (شکست ۱-۰) برگزار کرد و با کسب این نتایج ضعیف، با ۷ امتیاز منفی به ۱۷۱۹ امتیاز رسید تا به رده سوم سقوط کند. پرتغال و اروگوئه نیز جای خود را در این جدول عوض کرده اند و به ترتیب در رده های پنجم و ششم قرار گرفته اند.

بیشترین جهش در رده های ابتدایی رنکینگ متعلق به اسپانیا است. لاروخا که در این ماه برای نخستین بار به شکل رسمی با سرمربیگری روبرت مورنو به میدان می‌رفت، با کسب دو پیروزی ۲-۱ مقابل رومانی و ۴-۰ مقابل جزایر فارو به یک قدمی صعود به یورو ۲۰۲۰ رسید و ضمن کسب ۱۴ امتیاز مثبت، با ۱۶۳۱ امتیاز دو رده صعود کرد و به رده هفتم رسید. در این صعود اسپانیا، کرواسی و کلمبیا (تحت هدایت کارلوس کی‌روش) هر کدام یک رده سقوط کردند و به رده های هشتم و نهم رفتند.

تیم ملی فوتبال ایران که در این ماه مسیر خود در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ را با پیروزی ۲-۰ مقابل هنگ کنگ آغاز کرد، با کسب ۴ امتیاز مثبت ۱۵۲۲ امتیازی شد و در رده بیست و سوم جهان باقی ماند. البته ایران برخلاف رده بندی قبلی، رتبه خود را با یک تیم دیگر به اشتراک گذاشته است. 

ولز که مقدماتی یورو ۲۰۲۰ را با دو شکست مقابل کرواسی و مجارستان آغاز کرده بود، در ماه سپتامبر جبران مافات کرد و با دو پیروزی مقابل آذربایجان و بلاروس، شانس های خود برای صعود به یورو را حفظ کرد. شاگردان رایان گیگز که در رده بندی قبلی بیست و چهارم بودند، با کسب ۸ امتیاز مثبت ۱۵۲۲ امتیازی شده و به ایران رسیدند.

تیم ملی گرنادا (۱۳ پله صعود، ۱۶۰) بیشترین صعود از نظر رتبه در این رده بندی را تجربه کرده و این تیم در کنار جزایر کایمن (۱۱ پله صعود، ۱۹۳) بیشترین صعود از نظر امتیاز کسب شده را تجربه کرده اند. این صعود به لطف نمایش درخشان آن ها در لیگ ملت های کونکاکاف رخ داده است. تیم ملی چین تایپه با ۲۵ امتیاز منفی، بیشترین سقوط امتیازی را تجربه کرده و دو تیم نیکاراگوئه و اسواتینی با ۱۱ پله سقوط، بیشترین سقوط رتبه ای را در این جدول تجربه کرده اند.

از جمله دیگر تیم های پیشرفت کرده در این رده بندی می‌توان به جاماییکا (۵ پله صعود، ۴۷)، جمهوری ایرلند (۴ پله صعود، ۲۸)، روسیه (۴ پله صعود، ۴۲)، گواتمالا (۱۱ پله صعود، ۱۳۳)، سورینام (۹ پله صعود، ۱۴۲) و جیبوتی (۹ پله صعود، ۱۸۶) اشاره کرد.

تیم ملی کوزووو نیز که شروعی طوفانی در رقابت های مقدماتی یورو ۲۰۲۰ داشت و پیش از شکست ۵-۳ برابر انگلیس در ۱۵ دیدار رسمی شکست ناپذیر مانده بود، با یک پله صعود به رده صد و نوزدهم رسیده تا بهترین جایگاه خود در رده بندی فیفا را تجربه کند.

در ادامه بار دیگر نگاهی به رده بندی ۱۰ تیم نخست فیفا در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۹ خواهیم داشت. رنکینگ بعدی در روز ۲۴ اکتبر ۲۰۱۹ اعلام خواهد شد.

۱-بلژیک: ۱۷۵۲ امتیاز (بدون تغییر)

۲-فرانسه: ۱۷۲۵ امتیاز (یک پله صعود)

۳-برزیل: ۱۷۱۹ امتیاز (یک پله سقوط)

۴-انگلس: ۱۶۶۲ امتیاز (بدون تغییر)

۵-پرتغال: ۱۶۴۳ امتیاز (یک پله صعود)

۶-اروگوئه: ۱۶۳۹ امتیاز (یک پله سقوط)

۷-اسپانیا: ۱۶۳۱ امتیاز (دو پله صعود)

۸-کرواسی: ۱۶۲۵ امتیاز (یک پله سقوط)

۹-کلمبیا: ۱۶۲۲ امتیاز (یک پله سقوط)

۱۰-آرژانتین: ۱۶۱۴ امتیاز (بدون تغییر)

۷۷۱۲

منبع خبر: وب سایت نود

آخرین اخبار ورزشی را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *