دسته‌ها
اخبار ورزشی

انتخاب متفاوت استراماچونی؛ علی کریمی بدون تجربه پنالتی!

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

علی کریمی در لیگ برتر تا بازی این هفته مقابل پرسپولیس، پشت ضربه پنالتی نایستاده بود.

به گزارش رسانه ۷، بعد از اعلام ضربه پنالتی به سود استقلال هواداران این تیم منتظر بودند تا ببینند که کدام بازیکن پشت توپ خواهد ایستاد. استقلالی‌ها که مدت‌هاست خاطرات خوبی از پنالتی ندارند نام زننده این پنالتی برایشان اهمیت خاصی داشت. هواداران آبی علاقه‌ای نداشتند که بعد از داستان فرشید اسماعیلی، این بار هم در پنالتی مغلوب حریف شوند.

انتخاب علی کریمی در ابتدا شاید انتخاب خوبی به نظر می‌رسید اما از دست رفتن پنالتی باعث شد تا این بحث مطرح شود که شاید استراماچونی گزینه‌های بهتری برای ایستادن پشت توپ داشت. نکته جالب علی کریمی این است که شماره ۶ آبی‌ها تا دربی در هیچ دیداری در لیگ برتر پنالتی نزده بود. بقیه بازیکنان استقلال که سابقه زدن پنالتی را داشتند تبریزی، وریا، شجاعیان و رضاوند بودند. 

تبریزی دو پنالتی پیش از این در لیگ برتر زده بود که یک پنالتی گل شد و یک پنالتی هم به تیرک خورد و این پنالتی را با پیراهن ذوب آهن و مقابل بیرانوند به تیرک کوبید. وریا غفوری رکورددار زدن پنالتی بود. او ۵ پنالتی در لیگ برتر زده که سه پنالتی تبدیل به گل شده و دو پنالتی هم هدر داده شده است. رضاوند فقط یک پنالتی در سایپا زد که رحمان احمدی آن را گرفت. داریوش شجاعیان از ۳ پنالتی زده شده ۲ پنالتی را تبدیل به گل کرده و یک پنالتی را هم هدر داده است. 

البته استراماچونی از پیشینه بازیکنانش در لیگ برتر اطلاع دقیقی نداشت و انتخاب علی کریمی انتخاب خیلی بدی نبود. حضور بیرانوند و عملکرد درخشانش در هنگام پنالتی را شاید بتوان در گل نشدن پنالتی موثرتر دانست تا این که علی کریمی انتخاب درستی بود یا نه. 

۳۰۳۸۸

منبع خبر: وب سایت نود

آخرین اخبار ورزشی را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *