دسته‌ها
آموزش گل و گیاه

شرایط نگهداری کاج مطبق یا آرائوکایا

کاج مطبق ,آرائوکایا ,گیاه کاج مطبق ,گل آرائوکایا ,نگهداری از کاج مطبق,نگهداری از آرائوکایا ,گیاه آپارتمانی آرائوکایا ,گل و گیاه

کاج مطبق یا آرائوکایا و نگهداری از آن

این گیاه از خانواده پیناسه (Pinaceae) می باشد که در حدود ۱۵ گونه را شامل می گردد و یکی از گونه های معروف آن هترو فیلا (A.hetrophylla) است که گاهی اوقات به نام اکسلسا (A.excelsa) هم نامیىده می شود؛ و در ابتدا در جنوب آمریکا’ استرالیا و جزایر اقیانوس آرام یافت شده است.

این گیاه برای استفاده در منازل بکار می رود و در اندازه ای در حدود ۳۰ سانتی متر است؛ این گیاهان به رنگ سبز روشن ، مستقیم و نرم اما محکم و با برجا بوده و نیازی به قیم ندارد؛ و به راحتی می توان آ ن را نگهداری کرد زیرا هم در روشنایی کامل و هم در سایه می تواند ماندگار باشد، اما محل نگهداری آن باید خنک باشد و هوای خیلی گرم برایش زیان آور است.

برگ این گیاهان در دسته کولامبه آ (Columbea) طویل، چاق و عریض است و در دسته اوتاسا(Eutassa) به شکل درفش ‘ کوتاه وخمیده است و گلهای نر و ماده بر روی درختان جدا گانه قرار دارند.

  • خاک محل کشت این گیاه باید نسبتاً مرطوب باشد اما در روزهای گرم تابستان استفاده از اسپری آب مفیـــــد می باشد، و خاک بایستی لوم ریشه دار با خاک برگ و ماسه زبر به نسبی مساوی باشد.
  • تکثیر این گونه گیاه به وسیله بذر و قلمه های سرشاخه می باشد و معمولاَ کاشت آن در اسفند ماه می باشد.
  • کاج مطبق در مناطق شمالی کشورتولید می شود که دربازار گل موجود است.
کاج مطبق ,آرائوکایا ,گیاه کاج مطبق ,گل آرائوکایا ,نگهداری از کاج مطبق,نگهداری از آرائوکایا ,گیاه آپارتمانی آرائوکایا ,گل و گیاه

منبع : ایران مطلب

:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *