دسته‌ها
نوشیدنی ها

نوشیدنی‌ های لب‌ دوز و لب‌ سوز

رسانه ۷همین که هوا سرد می‌شود، هیچ چیز مثل حلقه کردن دست دور یک نوشیدنی گرم و خوردن آن هنگام تماشای باران و برف دلچسب نیست.
چای عسل و شیر با ادویه

نوشیدنی‌های لب‌دوز و لب‌سوز!

گرمای یک چای برای روز‌های سرد فوق‌العاده است. برای تهیه این چای یک کیسه چای، یک دانه هل، مقداری فلفل سیاه خرد شده، یک عدد میخک، دو عدد چوب دارچین، مقداری زنجیل تازه پوست کنده، یک فنجان آب گرم، یک فنجان شیر، یک قاشق عسل، مقداری جوز و وانیل نیاز دارید. همه مواد به جز عسل و شیر را در یک ظرف بریزید و بگذارید جوش بیاید. بعد از آن شیر و عسل را اضافه کنید و خوب هم بزنید. بعد که دوباره جوش آمد آن را از روی حرارت‌ بردارید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند تا مواد آن را ته‌نشین شود و بعد آن را در یک فنجان بریزید و نوش جان کنید.


قهوه کریول بفرما!

نوشیدنی‌های لب‌دوز و لب‌سوز!

این قهوه در نیواورلئان زیاد مورد مصرف قرار می‌گیرد. ۳ فنجان قهوه، یک پر پوست پرتقال، یک پر پوست لیمو، مقداری میخک، دو عدد چوب دارچین، یک‌دوم فنجان هویج و یک‌چهارم فنجان آب نارگیل آماده کنید. میخک، پوست پرتقال و لیمو را در یک ماهی‌تابه بریزید و دارچین، هویج و آب نارگیل را به آرامی روی ماهی‌تابه با این مواد حدود پنج دقیقه گرم کنید. حالا دارچین و پوست لیمو را دور بیندازید. زیر شعله را کم کنید و قهوه را به مخلوط اضافه کنید. بعد از آنکه قهوه جوش آمد آن را از روی شعله‌بردارید و در فنجان بریزید و نوش جان کنید.


چای زنجبیل مخصوص سرما!

نوشیدنی‌های لب‌دوز و لب‌سوز!

زنجبیل از قدیم‌الایام مورد مصرف مردم ایران، هند و چین بوده است. چهار فنجان آب، چند تکه چوب زنجبیل همه چیزی است که نیاز دارید. پوست زنجبیل را کنده و آن را به شکل ورقه‌های بسیار نازک برش دهید. آب را در ظرفی مناسب جوش بیاورید و در اولین لحظات جوش آمدن آب، ورقه‌های زنجبیل را به آن اضافه کنید. حرارات را کم کنید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. حالا چای را صاف و برای ایجاد طعم بهتر به آن عسل و لیمو ترش اضافه کنید.


بمب اسپرسو با زرده تخم‌مرغ و شیر

نوشیدنی‌های لب‌دوز و لب‌سوز!

مخلوط زرده تخم‌مرغ و شیر یکی از نوشیدنی‌های کلاسیک فصل سرماست. این اسپرسو فقط پنج دقیقه زمان لازم دارد تا آماده شود. یک‌سوم فنجان شیر، دوسوم فنجان مخلوط زرده تخم‌مرغ و شیر، ۴۵ گرم اسپرسو و جوز مواد مورد نیاز شما برای تهیه این نوشیدنی فوق‌العاده است. شیر و مخلوط زرده تخم‌مرغ را در یک ظرف بریزید و حرارت دهید. بعد از آن اسپرسو را اضافه کنید. حالا برای ریختن این نوشیدنی بهتر است با یک قاشق کف آن را نگه دارید تا مخلوط در لیوان بریزد و بعد کف را روی آن بریزید. اگر دل‌تان خواست کمی جوز روی این کف بریزید.


هات‌چاکلت مکزیکی را از دست ندهید

نوشیدنی‌های لب‌دوز و لب‌سوز!

تصور کنید بیرون باران می‌بارد و هوای خانه هم خنک است. ‌یکی از پیشنهادهای ما برای این هوا نوشیدن هات‌چاکلت مکزیکی است. ۳ فنجان شیر، ۲ قاشق غذاخوری پودرکاکائو، ۲ قاشق غذاخوری شربت افرا یا عسل، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری وانیل و کمی دارچین همه چیزی است که شما نیاز دارید. شیر را در یک ظرف بریزید و بگذارید جوش بیاید. این کار باعث می‌شود کاکائو زودتر در شیر ذوب شود. حالا پودرکاکائو، شربت افرا و دارچین را اضافه و حرارت را خاموش کنید. با یک چنگال خوب هم‌ بزنید. بعد از پنج دقیقه این نوشیدنی آماده است.


ذرت شیرین و شیر، یک نوشیدنی عالی!

نوشیدنی‌های لب‌دوز و لب‌سوز!

این نوشیدنی شیرین در آمریکای مرکزی طرفداران زیادی دارد. پنج عدد ذرت زرد، سه فنجان شیر، یک فنجان شکر و دو تا سه عدد دارچین را که حاضر کردید با یک چاقو دانه ذرت را از آن جدا کنید و در یک مخلوط‌کن با یک‌دوم فنجان شیر دو تا سه دقیقه هم بزنید تا صاف شود. حالا پوره ذرت را به یک ظرف منتقل و باقی‌مانده شیر و یک‌دوم فنجان شکر و دارچین را اضافه کنید و هم بزنید. بعد از آنکه مواد را در حرارت بالا خوب هم زدید حرارت را کم کنید اما هم زدن را ادامه دهید تا مخلوط کمی غلیظ شود. بعد از ۱۵ دقیقه نوشیدنی شما آماده است. این مقدار مواد لازم برای چهار فنجان نوشیدنی کفایت می‌کند.

نوشیدنی گرم را با داغ عوض نکنید!

حالا که می‌خواهید یک نوشیدنی گرم در این روزهای سرد بخورید حواس‌تان باشد داغ آن را ننوشید چون می‌تواند به مخاط مری آسیب برساند

منبع :برترین ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *