دسته‌ها
دانستنی های سفر

گیاهان مفید در سفر – شیر دندان ( گل قاصدک )

قاصدک میوه این گیاه به حساب میاد که فقط در فصل های خاصی رشد می کنه.

shirdandan

یکی از گیاهایی که از بچگی به دنبالش بودیم و هر جا که پیداش میکردیم گل از گلمون می شکفت، قاصدکه. باید از قاصدک به عنوان یکی از پر داستان و پر افسانه ترین گیاهان تقدیر بشه، اما تنها ظاهر قشنگ این گیاه نیست که اون رو منحصر به فرد می کنه. تا حالا فکرش رو هم می کردید که گیاه قاصدک که در اصل با اسم علمی شیر دندان مشهور هست، خواص درمانی داشته باشه؟ امروز قراره در این باره گیاه شیر دندان که گل های زرد رنگی داره که قطعا هر جای سرسبزی زیاد دیدین، اطلاعات جدید یاد بگیریم.

شیر دندان

این گیاه، در اکثر نقاط ایران که هوای معتدلی داشته باشه رشد می کنه ولی دلیل اینکه نمی شناسیمش اینه که همیشه قاصدک نداره. قاصدک میوه این گیاه به حساب میاد که فقط در فصل های خاصی رشد می کنه.

ریشه و برگ شیر دندان رو در زمان های خاصی از سال برداشت می کنن (برگ ها در بهار و ریشه در پاییز) تا برای مصارف پزشکی آماده سازی بشن.

شیر دندان

شما هم میتونید در سفر های بعدی کمی از این گیاه رو جمع کنید و برای خشک کردن به خونه بیارید. دمنوش دندان شیر می تونه اعصاب شما رو آروم کنه. اشتهاتون رو زیاد کنه و ناراحتی های کبدی رو برطرف کنه. کافیه ۱۰۰ گرم از ریشه خشکشده دندان شیر رو در یک لیتر آب، به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید.

شیر دندان

شیر دندان  شیر دندان

شیر دندان

شیر دندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *