دسته‌ها
اخبار فرهنگی و هنری

آغاز چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از صبح فردا در اصفهان

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس؛ چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از صبح فردا شنبه ۶ مهر‌ماه به میزبانی استان اصفهان کار خود را آغاز می‌کند.

آیین افتتاحیه رقابت‌ها از ساعت ۱۰ صبح فردا با تلاوت مهدی غلام‌نژاد نفر اول این رقابت‌ها آغاز و حجت‌الاسلام خاموشی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه سخنران این مراسم است. همچنین سخنرانی امام جمعه اصفهان و مدیرکل اوقاف این استان از دیگر آیتم‌های آیین افتتاحیه این رقابت‌ها است.

اجرای تواشیح گروه بین‌المللی اصفهان متشکل از گروه‌های فلق، سبحان و بشارت و پخش نما‌آهنگی از مشاهیر استان اصفهان از دیگر بخش‌های افتتاحیه است.

این دوره از رقابت‌ها طی روز‌های ۶ لغایت ۱۹ مهر‌ماه به میزبانی شهر اصفهان و در سالن ابن‌سینای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.

 

 

مسابقات با رقابت شرکت‌کنندگان رشته‌های اذان و دعاخوانی از روز یکشنبه ۷ مهرماه آغاز می‌شود و پس از پایان رقابت این دو رشته آیین اختتامیه بخش اول مسابقات از ساعت ۱۵:۳۰ روز ۷ مهرماه برگزار می‌شود. همچنین در این روز مسابقات رشته ترتیل از ساعت ۱۷ آغاز می‌شود و مسابقات رشته حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم از صبح روز دوشنبه ۸ مهرماه آغاز و در نوبت بعدازظهر رقابت حافظان رشته حفظ ۲۰ روز هم برگزار می‌شود و آیین اختتامیه این سه رشته از ساعت ۱۸:۴۵ دقیقه ۸ مهرماه برگزار می‌شود.

مرحله نهایی رشته حفظ کل قرآن کریم در روز سه‌شنبه ۹ مهرماه در نوبت صبح آغاز و در نوبت بعد از ظهر مسابقات فینال رشته قرائت آغاز می‌شود و رقابت مرحله نهایی این دو رشته در روز چهارشنبه ۱۰ مهرماه مطابق برنامه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر ادامه پیدا می‌کند.

آیین اختتامیه مسابقات برادران از ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز پنجشنبه ۱۱ مهرماه برگزار و به این ترتیب مسابقات برادران خاتمه می‌یابد.

انتهای پیام/

 

آخرین اخبار فرهنگی را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *