دسته‌ها
اخبار اقتصادی و بازرگانی

توضیحات شرکت «متن» درباره اعتراض کارکنان لوله‌سازی ماهشهر

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) درباره خبر «تجمع کارکنان شرکت لوله‌سازی ماهشهر به دلیل ترخیص نشدن ۱۰ هزار تن ورق لوله ترش» توضیحاتی ارائه کرده است. 

در توضیحات این شرکت آمده است: 

۱- شرکت مهندسی و توسعه نفت با آغاز طرح ملی انتقال نفت به پایانه جاسک، راهبرد خود را براساس منویات مقام معظم رهبری، استفاده از حداکثر توان تولید داخلی قرار داده است.

۲- شرکت مهندسی و توسعه نفت با اتکا بر توان متخصصان داخلی و یا همکاری شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، فولاد اکسین خوزستان و لوله‌سازی اهواز برای اولین‌بار در تاریخ صنعت نفت موفق به تولید تختال، ورق عریض و لوله برای سرویس ترش به صورت کاملاً داخلی گردید که این امر حاکی از نهایت اهتمام این شرکت به امر رونق تولید داخل می‌باشد.

۳- شرکت مهندسی و توسعه نفت با وجود سوابق قبلی شرکت لوله‌سازی ماهشهر، با توجه به سیاست استفاده از توان همه شرکت‌های لوله‌سازی داخلی در راستای رونق تولید پس از اخذ مجوزهای قانونی، در سال ۹۶ تأمین ۳۵ درصد از لوله‌ مورد نیاز این طرح (حدود ۱۳۰ هزار تن ورق) به شرکت لوله‌سازی ماهشهر واگذار نموده است که این موضوع نیز حکایت از حسن نیت و مساعدت در راستای رونق شرکت یاد شده و حمایت از کارکنان شریف آن می‌باشد.

۴- طرح ادعای فاقد مصداق مدیر فنی شرکت لوله‌سازی ماهشهر در حالی است که شرکت یاد شده بدون توجه به فرایند استاندارد، روبه بازرسی فنی و مشخصات لوله، اقدام به خرید ورق از خارج از کشور نمود، که بنا به اظهار خود، توانایی ترخیص آن را نداشته و صحت و سقم مشخصات فنی و استاندارد های لازم تا این لحظه محرز نشده است. لذا با عنایت به اهمیت استراتژیک طرح ملی انتقال نفت به پایان جاسک، شرکت مهندسی و توسعه نفت صرفاً براساس موازین قانونی و قراردادی با لحاظ استاندارد فنی تصمیم مقتضی را خواهد گرفت.

۵- متأسفانه مسئولان شرکت لوله‌سازی ماهشهر به رغم حمایت‌های شرکت مهندسی و توسعه نفت به جای پاسخ مثبت به این حسن اعتماد در یک اقدام غیر حرفه‌ای به جای عمل به تعهدات قراردادی و تأمین ورق، اظهاراتی ناموجه غیر قراردادی نموده که شایسته است مطابق روش‌های فنی و قراردادی و ایجاد امید به منظور اطمینان خاطر و امنیت شغلی کارگران شریف شرکت لوله‌سازی به تکالیف فنی و حرفه‌ای خود عمل نمایند.

خاطرنشان می‌سازد، شرکت‌ مهندسی و توسعه نفت در راستای رونق تولید و اتمام این طرح ملی و استراتژیک از تأمین ورق و لوله با مشخصات و استانداردهای مورد نیاز مطابق با قوانین و مقررات توسط تمامی شرکت‌ها و کارخانه‌های داخلی از جمله لوله‌سازی ماهشهر، استقبال نموده و با جدیت تمام پیگیری می‌نماید.

انتهای پیام/

آخرین اخبار اقتصاد را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *