دسته‌ها
اخبار اقتصادی و بازرگانی

فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنعت ساختمان ایران و افغانستان بررسی شد

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، نمایندگان اتحادیه سراسری شرکت‌های ساختمانی افغانستان گزارشی از وضعیت صنعت ساختمان در کشور متبوع خود را ارائه و بهره گیری از تجارب و دانش ایران را یک ضرورت توصیف کردند.

علی مطیع جهانی معاونت پشتیبانی، برنامه ریزی و تحقیقات اتاق تعاون ایران نیز در این نشست توضیحاتی در مورد جایگاه نمایشگاه صنعت ساختمان در ایران ارائه کرد و گفت: در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان ۲۵ تفاهم نامه با هیات تجاری افغانستان امضا شده است و جمعی از تجار افغانستان از این نمایشگاه بازدید کردند.

وی ادامه داد: صنعت ساختمان در سالهای اخیر در ایران رشد به سزایی داشته است و کشور افغانستان می تواند از تحولات خدمات فنی و مهندسی و تولیدات کشور ایران استفاده کند و این مهم در زمینه صادرات این صنعت به بازارهای دوکشور بسایر حایز اهمیت خواهد بود.

این مقام مسئول بر ایجاد بازارهای مشترک، برگزاری نمایشگاههای عمران و ساختمان و پذیرش هیات های تجاری بین دو کشور تاکید کرده و در راستای همکاری های مشترک حضور تولیدکنندگان ایرانی در تکمیل پروژه های عمرانی، شهرسازی و ساختمانی افغانستان را فرصتی مغتنم شمرد.

وی با اشاره به مرز و زبان مشترک دو کشور خاطرنشان کرد: دو کشور می توانند از این مزیت بهره برده و فعالیت گسترده اقتصادی و صادراتی را پایه ریزی کنند.

انتهای پیام/ب

آخرین اخبار اقتصاد را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *