دسته‌ها
اخبار مذهبی

اجرای طرح «همگام با قرآن؛ همراه با اربعین»

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

ابراهیم مرادی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن عترت بوشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اجرای طرح «همگام با قرآن؛ همراه با اربعین»، اظهار کرد: برای دومین سال متوالی سه موکب قرآنی در مسیر پیاده‌روی برپا شده است.

وی ادامه داد: این طرح با تمسک به حدیث نبوی ثقلین، که همواره قرآن و عترت را به مثابه دوبال در کنار هم می‌داند، از سوی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی ـ فرهنگی قرآن و عترت بوشهر اجرا می‌شود.

مرادی تصریح کرد: در این طرح، که در ایام اربعین برگزار می‌شود، تاکنون موکب‌هایی در مسیر نجف به کربلا با نام‌های موکب علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)(عمود ۷۰۷) و موکب بیت‌الزهرا(س) و همچنین موکبی در پشت خیمه‌گاه در محدوده هتل جواهر برپا شده است.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی بوشهر درباره فعالیت‌های این موکب‌ها اضافه کرد: نصب نرم‌افزار قرآنی بر روی تلفن همراه زائران، ایستگاه تلاوت قرآن «هر زوار تلاوت یک صفحه از قرآن» به یاد امام حسین(ع) و یارانش و هدیه ثواب آن به روح شهیدان از جمله فعالیت‌های در نظر گرفته شده طی ایام اربعین حسینی است و شعار «هر شیعه حسینی، یک خیّر قرآنی» نیز شعار این طرح خواهد بود.

وی در پایان گفت: بسته‌های فرهنگی همراه با گزارشی از فعالیت‌های قرآنی اتحادیه بوشهر به زبان‌های انگلیسی، عربی و فارسی به زائران اهدا می‌شود. این طرح با همکاری کمیته قرآن ستاد اربعین استان بوشهر برپا می‌شود.
انتهای پیام

آخرین اخبار قرآن را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *