دسته‌ها
آشپزی آموزش

نان‌ های حلقه‌ایِ رنگارنگ، یک پیش غذای کامل و خوشمزه!+عکس

طرز تهیه نان حلقه ای یک پیش غذای کامل برای افطار

نان‌ های حلقه‌ایِ رنگارنگ، یکپیش غذای کامل و خوشمزه

مواد لازم برای ۶ نفر

  ۱ پیمانه آرد سفید
۱ عدد تخم‌مرغ
۱ ق س پودر خمیر ترش
۲ /۱ پیمانه شیر
۱ ق چ  نمک
۱ عدد فلفل دلمه‌ای قرمز خرد شده
۱ ق چ  شکر
۱۰۰ گرم پنیر سفید
۲ /۱ پیمانه جعفری خرد شده
۳ /۱ پیمانه آب
به میزان لازم روغن مایع

نان‌ های حلقه‌ایِ رنگارنگ، یکپیش غذای کامل و خوشمزه

طرز تهیه:

۱٫ آرد را داخل کاسه‌ای الک کنید و نمک را به آن اضافه کنید. وسط آرد را گود کرده و شکر را به همراه پودر خمیر ترش در آن بریزید و مخلوط کنید. دوباره وسط خمیر را گود کنید و تخم‌مرغ را در این گودی بشکنید.

۲٫ به مواد داخل کاسه شیر و جعفری خرد شده را هم اضافه کنید.مواد را با هم مخلوط کنید. حالا در این کاسه پنیر سفید را رنده کنید و کمی هم بزنید تا یکدست شوند.فلفل دلمه‌ای خرد شده و آب را هم به این مواد اضافه کنید. سپس خمیر را با نوک انگشتان ورز دهید تا منسجم شود و به دست نچسبد.

۳٫  از خمیر گلوله‌هایی به اندازه گردو بردارید و گرد کنید. در یک سینی کمی آرد ریخته و چانه‌ها را با فاصله قرار دهید. روی خمیر را بپوشانید و مدتی صبر کنید تا به اصطلاح به عمل بیایند. وقتی خمیرها پف کردند، به وسیله یک کاتر یا یک قالب گرد کوچک، وسط گلوله‌ها را قالب زده و آماده کرده و  در سینی آرد پاشی شده بگذارید.  در یک قابلمه مقداری روغن بریزید و بگذارید تا روغن داغ شود. خمیرهای آماده شده  را داخل روغن داغ سرخ کنید.

۴٫ وقتی هر حلقه نان طلایی شد، آن را بیرون آورده و روی دستمال حوله‌ای آشپزخانه قرار دهید تا روغن آن گرفته شود. همه حلقه‌های خمیری را به این صورت آماده کنید و به شکل دلخواه سرو کنید.

آشپزی مثبت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *