دسته‌ها
خواص مواد غذایی

فواید آدامس | جویدن آدامس ۱۰۰ میلیون باکتری را از دهان حذف میکند

برای نابودی باکتری های دهانتان آدامس بجوید مطالعات محققان هلندی نشان می دهد که از فایو آدامس این است که جویدن آدامس می تواند بیش از ۱۰۰ میلیون باکتری را از دهان حذف کرده و بهداشت دهان و دندان را افزایش دهد.

تا کنون محققان به کرات از تاثیرات جویدن آدامس بر پوسیدگی دندان سخن گفته بودند اما محققان هلندی در جدیدترین تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند از فواید آدامس این است که جویدن آدامس می تواند بیش از ۱۰۰ میلیون باکتری را از دهان حذف کند.

آدامسی که در مدت ده دقیقه جویده می شود، می تواند بیش از ۱۰۰ میلیون باکتری یا در حدود ۱۰ درصد از میکروب های بزاقی که در دهان وجود دارند را حذف کند. از سوی دیگر، جویدن آدامس می تواند سلامت دهان را همانند مسواک زدن یا نخ انداختن حفظ کند.

محققان هلندی معتقدند هر آدامسی نمی تواند دارای چنین خاصیتی باشد، برای مثال آدامس هایی که حاوی شکر و مواد قندی هستند نه تنها نمی توانند باکتری ها را حذف کنند بلکه به تغذیه باکتری های دهان نیز می پردازند. به همین دلیل توصیه می شود تا ترکیبات آدامس ها را قبل از مصرف آنها مطالعه کنید تا از محتویات محصولی که خواهید جوید، مطلع شوید.

پس از گذشت حدودا سی ثانیه از جویدن آدامس احساس می شود که آدامس حالت اولیه خود را از دست داده و چرایی این احساس را می توان در کاهش تعداد باکتری هایی دانست که جذب آدامس شده اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *