دسته‌ها
دانستنی های نوزادان

ده اشتباه رایج پدر و مادرهای تازه در مورد نوزاد -۳

هر گونه تب بالای ۳۸ درجه در ۳ ماه ابتدایی تولد، یک وضعیت اورژانسی است. تنها استثنایی که در این مورد وجود دارد، تب نوزاد بعد از تزریق اولین واکسن است که معمولا ۲۴ ساعت بعد شروع می شود.

اشتباه شماره ۵ : تب نوزاد را تشخیص نمی دهند

رسانه ۷ – هر گونه تب بالای ۳۸ درجه در ۳ ماه ابتدایی تولد، یک وضعیت اورژانسی است. تنها استثنایی که در این مورد وجود دارد، تب نوزاد بعد از تزریق اولین واکسن است که معمولا ۲۴ ساعت بعد شروع می شود. ممکن است بعضی از والدین به دادن دارو به نوزاد بسنده کنند اما این یکی از اشتباهات بزرگی است که والدین مرتکب می شوند. سیستم ایمنی بدن نوزاد نمی تواند به تنهایی عفونت را تحمل کند و از بین ببرد. اگر احساس می کنید بدن نوزاد کمی گرمتر از حد معمول است، بلافاصله از تب سنج برای فهمیدن درجه حرارت دقیق بدن استفاده کنید و در صورت تب بالای ۳۸ درجه بدون معطلی با پزشک تماس بگیرید.

 اشتباه شماره ۶ : از صندلی ماشین نوزاد استفاده نمی کنند

هر پدر و مادری که تجربه نصب صندلی ماشین کودک را دارد، به خوبی می داند که انجام آن کار آسانی نیست. برای نصب آن می توانید از کسانی که قبلا این کار را انجام داده اند، کمک بگیرید و یا از محلی که آن را خریداری می کنید راهنمایی های لازم را کسب کنید و آن را مطابق دستورالعمل انجام دهید. حتما از نصب صحیح صندلی کودک مطمئن شوید چون زندگی فرزند شما به آن بستگی دارد.

اشتباه شماره ۷ : از مراقبت های دهان و دندان غافل می شوند

بسیاری از والدین در خصوص مراقبت های مخصوص دهان و دندان نوزاد فکر نمی کنند تا وقتی که دیگر دیر شده است. کودک هیچ وقت برای شروع آموزش و تشویق عادت های سالم دهان و دندان کوچک نیست. بهتر است با شروع رویش دندان ها از دادن شیر در رختخواب خودداری کنید چون این کار احتمال ایجاد حفره در دندان های را افزایش می دهد. این حفره ها به نام “پوسیدگی ناشی از شیشه شیر” شناخته می شوند. برای پاک کردن لثه نوزاد از گاز استریل مرطوب استفاده کنید و استفاده از مسواک را بعد از یکسالگی شروع کنید. علاوه بر اینها لازم است به میزان فلورایدی که کودک دریافت می کند توجه کنید تا مطمئن شوید به این میزان کافی است. فلوراید به طور طبیعی در آب وجود دارد و از ایجاد پوسیدگی و حفره جلوگیری می کند.

منبع:نی نی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *