دسته‌ها
اخبار بین المللی

بزرگترین فرودگاه جهان در چین ساخته شد

مراحل ساخت فرودگاه بین‌المللی داکسینگ پکن به اتمام رسیده و قرار است بهره‌برداری از آن تا قبل از روز ۳۰ سپتامبر آغاز شود.
این فرودگاه به بزرگترین محل عبور و مرور مسافران حمل و نقل هوایی در جهان تبدیل خواهد شد.

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، مراحل ساخت فرودگاه بین‌المللی داکسینگ پکن به اتمام رسیده و قرار است بهره‌برداری از آن تا قبل از روز ۳۰ سپتامبر آغاز شود.
این فرودگاه به بزرگترین محل عبور و مرور مسافران حمل و نقل هوایی در جهان تبدیل خواهد شد.

قرار است ظرفیت این فرودگاه به سالانه ۱۰۰ میلیون مسافر افزایش یابد.

این فرودگاه در ۴۶ کیلومتری جنوب پکن واقع شده و مساحت آن یک میلیون و ۴۰۰ هزار متر است.

مساحت ترمینال این فرودگاه به تنهایی معادل ۲۵ زمین فوتبال است.

فرودگاه داکسینگ چین هم اکنون در حال آماده شده برای بهره‌برداری است و قرار است درب‌های آن پیش از پایان ماه سپتامبر به روی مسافران گشوده شود.

به گفته لی جیانگ هوآ، مدیر این پروژه، چین برای ساخت فرودگاه داکسینگ ۶۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

در واقع این فرودگاه با هدف کاهش ترافیک هوایی در فرودگاه بین‌المللی پکن ساخته شده و در راستای تمایل چین برای تبدیل شدن به بزرگترین بازار حمل و نقل هوایی تا اواسط دهه آینده تاسیس می‌شود.

 ظرفیت این فرودگاه تا سال ۲۰۲۵ به ۷۲ میلیون مسافر و ۶۲۰ هزار پرواز در سال رسیده و تا سال ۲۰۴۰ به صد میلیون مسافر و ۸۴۰ پرواز افزایش یابد.

بای هنگ هونگ مدیرعامل شرکت سازنده فرودگاه می‌گوید:داکسینگ بزرگترین مجتمع فرودگاهی جهان خواهد بود و ترمینال آن بزرگترین سازه ساخته شده از فولاد یکپارچه در جهان محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود این فرودگاه از نظر ابعاد با فرودگاه آتلانتا که در شلوغ‌ترین فرودگاه جهان محسوب می‌شود برابری کرده و از نظر تعداد مسافر از آن سبقت بگیرد.

ا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *