دسته‌ها
اخبار جامعه

حال المپیادی‌ها خوب نیست

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مراسم تجلیل از مدال آوران المپیادهای علمی سال ۱۳۹۷ با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

عنایت سالاریان معاون مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در این مراسم اظهار کرد: امروز روزی است که همه ما در جامعه یک بار دیگر به سرمایه‌های آینده توجه می‌کنیم.

وی ادامه داد: حال المپیادی‌ها خوب نیست اما المپیاد حالش خوب است؛ از ۸ المپیاد در سال ۹۶ به ۱۵ المپیاد در سال ۹۸ رسیده‌ایم.

سالاریان افزود: با ۴ میزبانی موفقیت آمیز در المپیادها، برای برای ۵ میزبانی آینده آماده ایم.

وی ادامه داد: حال المپیادی‌ها خوب نیست و آینده سازان کشور جایشان در اداره کشور خالی است؛ المپیادی ها به اندازه لازم در آینده کشور جایی ندارند.

وی در ادامه بیان کرد: امروز به دلیل طبقاتی شدن آموزش بیش از ۸۶ درصد المپپادی از ۷ استان کشور هستند و طی ۸ سال گذشته یک میلیون نفر در المپیادها شرکت کردند و ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از آنها شخصیت‌های مستعدی  شدند که جای اینها در چرخه مدیریتی کشور خالی است. 

سالاریان افزود:  باید برنامه‌ریزی شود تا امکانات و منابع برای مناطق دور دست را افزایش دهیم؛ متاسفانه با ادغام غیر علمی مرکز دانش پژوهان مواجه شدیم و چاره ای جز بازگشت باشگاه دانش پژوهان به سال ۷۷ نیست. دسترسی به منابع برای دانش پژوهان کم است.

وی ادامه داد: فرایند اعزام  بسیار سخت و دشوار و گاهی با استرس فراوان انجام می شود.

سالاریان گفت: اگر قرار است المپیاد به گذشته برگردد به گفته حداد عادل باید استقبال از آنها با شور و شوق مردم باشد و تلاش برای آنها متوقف نشود. باید المپاد ادبی جهانی شود و مرکز دانش پژوهان باید به شرایط سال ۷۰ بازگردد.

غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز در این مراسم اظهار کرد: بعد از توجه جهانیان به المپیادی‌ها، عزممان را جزم کردیم که المپیاد را در کشور ریشه‌دار کنیم.

وی افزود:  المپیاد شبیه ورزش قهرمانی است و ورزش قهرمانی همیشه پیشران ورزش عمومی است چرا که ده‌هاهزار نفر در این مسابقات شرکت می‌کنند و نهایتا ۱۰ نفر به موفقیت می‌رسند و بهره المپیادها هم مثل همین ورزش‌هاست.

حداد عادل ادامه داد: شرایط امروز کشور ما به صورتی است که اعلام کرده‌ایم می خواهیم مستقل باشیم؛ ملت ایران می‌فهمد که آمریکا می خواهد با این ملت چه بکند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در ادامه بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان ما در این چند ساله از چند هزار عدد فراتر رفته است که به برکت همت جوانان است. 

حداد عادل افزود: کار در ایران سخت تر از دیگر کشورها است.

وی گفت: المپیادها کلید ما در کشور هستند؛ مسؤولان باید به قهرمانان علمی به اندازه ورزشی اهمیت دهند.
انتهای پیام/

آخرین اخبار اجتماعی و حوادث را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *