دسته‌ها
اخبار جامعه

تهیه برنامه حمایت از المپیادی‌ها تا ۲ ماه آینده

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش ، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیادهای علمی سال ۹۷، اظهار کرد: پیشرفت و تعالی هدف مشترک تمام عالمیان است و ممکن است الگوها و روش‌ها در جوامع مختلف متفاوت باشد اما اینکه همه در جستجوی پیشرفت و تعالی هستند، تردیدی نیست که پیشرفت هر جامعه نیازمند ۳ عامل سرمایه انسانی سرمایه و تکنولوژی است. 

وی ادامه داد: سرمایه انسانی بی‌بدیل‌ترین سرمایه یک جامعه است و سرمایه انسانی این را ایجاد می‌کند. 

حاحی‌میرزایی بیان کرد: تأثیر اصلی بهره‌وری برخورداری از سرمایه توانمند است و کشوری که بتواند نیروی انسانی را توانمد کند قادر به پیشرفت خواهد بود؛  اصلی ترین شکل پیشرفت، پیشرفتی است که بنای اصلی آن بر ظرفیت‌های انسانی است. 

وی اضافه کرد: ظرفیت  نیروی انسانی، کشور را از تیررس تمام مشکلات مصون می‌دارد.

حاجی میرزایی افزود: المپیادی‌ها هسته اصلی پیشرفت کشور و نقطه امید رهبران جامعه هستند. 

وی در ادامه بیان کرد:  حال خوب المپیادها نشان از حال خوب المپیادی‌هاست.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هر جا که سخن از بزرگی و سرافرازی است، پای انسان‌های بزرگ در میان است؛ انسان های بزرگ هستند که یا راهی می‌یابند و یا راهی می سازند. 

حاجی میرزایی افزود: وطن فصل مشترک ما و هویت مشترک ماست که باید تمام تلاش خود را برای توسعه آن به کار بگیریم؛ بیشترین بار جامعه ما بر دوش توانمندهاست. 

وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد:  این علما هستند که در برابر کاستی های یک جامعه مسؤولند و بار کاستی‌ها متوجه آنهاست. انسان هر چه آگاه‌تر،  مسئول‌تر است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مرکز استعدادهای درخشان باید گام بلندی را برای توسعه علوم انسانی در میان نخبگان و   اندیشمندان به وجود بیاورد؛ خانم مهاجرانی برنامه‌ای را ظرف ۲ ماه برای حمایت بیشتر از المپیادی ها تهیه کنند.
انتهای پیام/

آخرین اخبار اجتماعی و حوادث را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *