دسته‌ها
اخبار اقتصادی و بازرگانی

بکارگیری ۱۱۰ نفر از کارکنان بیکار شده باجه‌های عوارض‌ آزادراهی

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

‌به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اجرای طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی (آنی‌رو) نگرانی‌هایی درباره اشتغال نیروهایی که پیش‌تر در باجه‌های سنتی عوارضی مشغول به کار بودند مطرح شده بود.‌

شرکت مجری‌ طرح ‌عوارض الکترونیک آزادراهی‌ تعهد کرده بود که از ۳۵۶ نفر نیروی شاغلی که در باجه‌های سنتی اخذ عوارضی آزادراه‌ها مشغول به کار بودند، برای ۱۱۰ نفر موقعیت شغلی مناسب ایجاد کند.

با گذشت ۶ ماه از اجرای مرحله نخست طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی، اکنون این شرکت از اجرای تعهد خود برای بکار‌گیری این نیروها خبر داده است.

مدیرعامل شرکت شرکت مجری‌ طرح ‌عوارض الکترونیک آزادراهی درباره تعیین تکلیف این نیروهای شاغل به فارس گفت:‌ ۳۰ نفر از شاغلان در باجه‌های عوارضی‌‌ سنتی آزادراه‌ها بازنشسته شده‌اند، ما نیز ۱۱۰ نفری که تعهد کرده بودیم را به کار گرفتیم و بقیه این نیروها قرار است از سوی سازمان راهداری به کار گرفته شوند.

به گفته سهیل مظلوم واجاری‌ از روز نخست تیرماه امسال ۶۰ نفر از این افراد در شهر قزوین، ۱۰ نفر در شهر ساوه، ۱۰ نفر در شهر قم و ۳۰ نفر در شهر تهران مشغول به کار شده‌اند؛ ‌۴۰ نفر از این افراد در کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و پرداخت آنی‌رو و‌ ۷۰ نفر دیگر در مراکز تماس پاسخ‌گویی تلفنی آنی‌رو به کار گرفته شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر دو کیوسک در محدوده حرم مطهر در آزادراه‌ تهران-قم (در مسیر رفت و برگشت)، دو کیوسک در عوارضی اول آزادراه تهران-ساوه (در مسیر رفت و برگشت)، دو کیوسک در آزادراه رباط کریم-ساوه (در مسیر رفت و برگشت)، دو کیوسک در کنارگذر آزاد‌راه کرج-قزوین (در مسیر رفت و برگشت)، دو کیوسک در ورودی شهر زنجان در آزادراه قزوین-زنجان (در مسیر رفت و برگشت)، دو کیوسک فرعی هم در عوارضی‌های ابهر و خرم دره در آزادراه ابهر-قزوین و خرم‌دره-قزوین فعال هستند.

وی اظهار داشت: هر یک از این کیوسک‌های اطلاع رسانی و پرداخت طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی برای چهار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند، زیرا هر روز هفته و حتی در زمان تعطیلات به‌صورت شبانه روزی فعال هستند، هر کیوسک، دو پنجره جداگانه دارند تا در روزهای پرتردد که تراکم ترافیکی بالا است، این امکان وجود داشته باشد که دو نفر از کارکنان به‌طور هم‌زمان به مراجعان خدمات‌رسانی کنند.

مدیرعامل شرکت شرکت مجری‌ طرح ‌عوارض الکترونیک آزادراهی گفت: با انتقال مرکز تماس آنی‌رو به شهر قزوین،‌ ۷۰ نفر دیگر از نیروهای شاغل در مرکز تماس آنی‌رو بکارگیری شدند؛ مرکز تماس آنی‌رو ابتدا به پیمانکار واگذار شده بود و در تهران اجرا می‌شد‌ اما با هدف جذب حداکثری نیروهای انسانی شاغل در باجه‌های سنتی به شهر قزوین منتقل شد و اکنون این افراد برای پاسخ‌گویی به شهروندان آموزش دیده و مشغول به کار شده‌اند.

به گفته وی بنا بر اعلام قبلی مسئولان راهداری، مابقی نیروی انسانی نیز قرار است برای تقویت امور راهداری از طریق ادارات کل راهداری استان‌های ذی‌ربط و در قالب قراردادهای حجمی موجود بکارگیری شوند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار اقتصاد را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *