دسته‌ها
اخبار اقتصادی و بازرگانی

سرگردانی ۶۰۰ هزار گردشگر در جهان در پی ورشکستگی یکی از بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی انگلیس

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، گروه هواپیمایی توماس کوک انگلیس که از قضا یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های مسافرتی و هواپیمایی جهان محسوب می‌شود رسما ورشکست شده و قرار است هرچه سریعتر و بالاجبار منحل شود.

تمام پروازها و تورهای این شرکت لغو شده و پیش بینی می‌شود با لغو حجم قابل توجهی از پروازهای این شرکت حدود ۶۰۰ هزار گردشگر در سراسر جهان با بحران بازگشت به خانه‌های خود مواجه شوند.

این روند دولت‌های متبوع این گردشگران را بر آن خواهد داشت تا با همکاری شرکت‌های بیمه و دیگر شرکت‌های هواپیمایی به شهروندان خود برای بازگشت به کشورهای مبدا کمک کند.

سازمان هوانوردی کشوری انگلیس اعلام کرده است که در این زمینه به ۱۵۰ هزار مسافر انگلیسی کمک خواهد کرد اما سرنوشت دیگر مشتریان پروازهای توماس کوک هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

دومنیک راب، وزیر امورخارجه انگلیس به مسافران انگلیسی اطمینان داد حتی در بدترین شرایط برنامه‌ریزی شده است که از ایجاد مشکل برای آنها جلوگیری شود.

پیتر فنکهائزر، مدیر عامل توماس کوک طی بیانیه‌ای که امروز منتشر شد اعلام کرد که من از میلیون‌ها مشتری خود و هزاران کارمند، پیمانکار، و شرکا که برای سالیان از ما حمایت کردند عذرخوهی می‌کنم.

شرکت توماس کوک ۲٫۱ میلیارد دلار بدهی دارد وعلیرغم اینکه یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های مسافرتی جهان محسوب می‌شود پس از آنکه مذاکرات برای بازپرداخت بدهی آن با شکست مواجه شد بالاجبار باید منحل شود.

سابقه تاسیس این شرکت به سال ۱۸۴۱ باز می‌گردد و در حال حاضر ۲۲ هزار کارمند داشته و سالانه ۱۹ میلیون مشترک دارد که از هتل گرفته و پرواز و انجام مسافرت‌های دریایی در ۱۶ کشور جهان فعالیت داشته است.

انتهای پیام/

آخرین اخبار اقتصاد را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *