دسته‌ها
اخبار اقتصادی و بازرگانی

شرایط پذیرش دوره MBA و DBA در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران‌ – رسانه ۷ | اخبار ارز و سکه

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

به گزارش بازرگانی رسانه ۷، امروزه در حال گذر از جامعه صنعتی و ورود به جامعه اطلاعاتی هستیم. بشر امروز، هزاره سوم را در حالی آغاز کرد که پیشرفت‌های اعجاب‌آور علمی و فنی وی را احاطه کرده است. فناوری اطلاعات بنیان‌های جامعه صنعتی را سست کرده تا ستون‌های جامعه اطلاعاتی را برپا کند. همان‌گونه که گذر از عصر کشاورزی و ورود به عصر صنعت، چالش‌ها و مشکلاتی را برای بشر به وجود آورد گام نهادن به عصر اطلاعات نیز برای بشر چالش زا خواهد بود اما این بار بشر می‌بایست با چالش‌های عمیق‌تر و قدرتمندتر دست‌وپنجه نرم کند. عصر اطلاعات نیازمند سرعت، انعطاف‌پذیری، نوآوری و… است و سازمان‌های این دوره نیز باید بدین موضوع توجه کنند.

ﺩﺭ ﺍﻳﻦ سازمان‌ها، ﻣﺮﺯﻫﺎﻱ ﺳﻨﺘﻲ ﻋﺼﺮ ﺟﺪﻳﺪ ﺑﺎ سازمان‌های ﭘﻴﭽﻴﺪﻩ، ﭘﻮﻳﺎ ﻭ ﻣﺘﺤﻮﻝ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ . سازمان‌های اﻣﺮوزی و مدیران آن‌ها در محیط‌های ﺑﺴﻴﺎر ﻣﺘﻐﻴﺮ و ﭘﻴﭽﻴﺪه داﺧﻠﻲ و بین‌المللی ﺑﺎ چالش‌های عدیده‌ای ازجمله ﻓﺸﺎر ﺑﺮای ﺷﻔﺎﻓﻴﺖ و ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﻳﻲ ﺑﻴﺸﺘﺮ،  ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﺎﻟﻲ ﻣﺤﺪود و در ﺣﺎل اﺗﻤﺎم ،اﻓﺰاﻳﺶ وﻇﺎﻳﻒ و فعالیت‌ها ،ﺗﻐﻴﻴﺮات پرسرعت ﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی و ﻫﺠﻮم راه‌حل‌های ﻣﺪﻳﺮﻳﺘﻲ ﻣﺘﻔﺎوت ﺑﺮای ﺑﻬﺒﻮد وﺿﻌﻴﺖ سازمان‌ها مواجه‌اند.

تنها عامل موفقیت سازمان در عصر اطلاعات کارکنان و مدیران آن هستند. از طرف دیگر چشم‌انداز سازمان از طریق تصویرپردازی از آینده مطلوب درصدد است که کارکنان و مدیران سازمان را در جهت تحقق آن بسیج نماید. بنابراین مدیران این دوره نیازمند هوشمندی، تخصص و دید وسیع‌تری برای مقابله با چالش‌های فراروی خود خواهند بود. دوره‌های MBA و DBA در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برای پاسخ به این نیاز ایجادشده‌اند.

این دوره¬ها باعث ارتقاء و افزایش دانش مدیران می‌گردد و همچنین برای ایجاد و توسعه مهارت‌های لازم جهت فعالیت در دنیای رقابتی کسب‌وکار نیز بسیار ضروری است. اگرچه دلایل تعدادی از متقاضیان شرکت در دوره‌های MBA و DBA مادی و ناظر بر افزایش درآمد خود است، اما دلایل با اهمیت دیگری نیز در این خصوص وجود دارد که از آن جمله می‌توان به بسط فرصت‌های شغلی، پیشبرد حرفه فعلی و گسترده نمودن شبکه‌های ارتباطی شخصی اشاره نمود.

بر این اساس، مرکز آموزش‌های کاربردی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران تلاش دارد با استفاده از اساتید مجرب و متخصص نسبت به گسترش فعالیت‌های بین‌رشته‌ای اقدام نموده و از طریق کمک به توسعه دانش و مهارت‌های مدیریتی در بین فعالین حوزه کسب‌وکار، پیوند مناسبی بین دانش فنی و مهارت کسب‌وکار در کشور برقرار نماید. شایان‌ذکر است در پایان دوره از دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، گواهینامه معتبر با قابلیت ترجمه رسمی و با تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری اعطاء خواهد شد.

علاقه مندان می توانند جهت تعیین وقت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر به سایت fmut.ir  مراجعه نموده و یا با تلفن های ۸۸۳۳۹۶۵۷ الی ۵۹ تماس حاصل فرمایند.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و رسانه ۷ در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

آخرین اخبار اقتصاد را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *