دسته‌ها
اخبار اقتصادی و بازرگانی

بهره‌برداری از پنج طرح‌‌ توسعه در بندر خرمشهر

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

به گزارش خبرنگار اعزامی گروه اقتصادی خبرگزاری فارس به خرمشهر، امروز پنج طرح بزرگ در بندر خرمشهر بزرگترین بندر آزاد تجاری ایران با حضور ‌مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی‌، مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر بهره‌برداری شد. 

بنابراین گزارش، پروژه‌های قابل افتتاح در بندر خرمشهر که توسط اداره‌کل بنادر و دریانوردی خرمشهر و به مناسبت هفته دفاع مقدس در مهرماه ۹۸ انجام می‌شود، شامل بهره‌برداری از بارنداز ترمینال کانتینری، پروژه تعمیرات اساسی اسکله‌های چهارپست، تعمیرات اساسی پسکرانه اسکله‌های ۲ تا ۷ و آغاز عملیات ساخت و نصب ۸ پست اسکله گردشگری در کارون است. 

بنا بر‌این ‌گزارش، در پروژه کلنگ‌زنی برای شروع عملیات اجرایی ساخت و نصب ۸ پست اسکله گردشگری در کارون که توسط اداره‌کل بنادر و دریانوردی خرمشهر انجام می‌شود، برآورد اولیه این طرح ۱۰۰ میلیارد ریال درنظر گرفته شده که با هدف رونق گردشگری دریایی در شهرستان خرمشهر، ترویج فرهنگ دریایی، رونق اقتصاد پایدار، محرومیت‌زدایی و ترمیم چهره جنگ‌زده در شهرهای خرمشهر و آبادان و استفاده از مزیت‌های منطقه آزاد اروند ذکر شده است. 

همچنین تعمیرات اساسی پسکرانه اسکله‌های ۲ تا ۷ در بندر خرمشهر که توسط اداره‌کل بندر و دریانوردی خرمشهر و با پیمانکاری شرکت خصوصی انجام می‌شود، مبلغ ۱۶۶ میلیارد ریال درنظر گرفته شده و مدت پیمان ۱۵ ماه ذکر شده است. 

همچنین پروژه بهره‌برداری از ترمینال کانتینری و تجهیزات تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر که با هدف ایجاد ۱۵ هکتار بارانداز کانتینری، ۹ دستگاه ریچاستاکر و ام‌تیاستاکر، ۱۰ دستگاه کشنده تربرگ و احداث تأسیسات و ساختمان‌ها درنظر گرفته شده با سرمایه‌گذاری شرکت کشتیرانی جنوب خط ایران و به مبلغ یک‌هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال طی ۲۵ ماه و در ۱۵ هکتار بلوک فرش بتونی انجام می‌شود. 

همچنین پروژه تعمیرات اساسی اسکله‌های چهار پست به کارفرمایی اداره‌کل بندر و دریانوردی خرمشهر و با مشاور مهندسین مشاور سکو و به پیمانکاری شرکت جهاد دریا با مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال انجام می‌شود. 

به گزارش فارس، در گذری که از شهر‌های خرمشهر و آبادان داشتیم، هنوز چهره جنگ‌زده در بسیاری از مناطق شهر دیده می‌شود و به نظر می‌رسد مسئولان کشور باید توجه بیشتری برای رونق اقتصاد و اشتغال و بازسازی شهرهای مهم استان خوزستان انجام دهند. 

انتهای پیام/

آخرین اخبار اقتصاد را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *