دسته‌ها
دانستنی های سفر

ساختن اجاق الکلی برای سفر

ابزاری که برای درست کردن این اجاق لازم دارید، در تصویر زیر دیده میشن. این رو هم در نظر بگیرید که بدون خیلی از این ابزار هم می شه این کار رو انجام داد،

cover

رسانه ۷ توی هر سفری، داشتن یک منبع گرما می تونه همه چیز رو دلنشین تر و راحت تر کنه. از طرفی گاز های مسافرتی و کپسول هم هزینه زیادی دارن و هم وزن زیادی. از طرف دیگه درست کردن آتش با چوب همیشه مشکلات خودش رو داره. بهترین کار اینه که ابزار لازم برای این کار رو خودتون درست کنید.

این بار میخوایم ساخت وسیله ای رو یاد بگیریم که خیلی میتونه خوشحالتون کنه: اجاق الکلی.

مواد اولیه ای که برای ساخت این اجاق لازم دارید فقط ۲ قوطی خالی نوشابه هست. و البته ابزاری که  به شما کمک می کنه این اجاق رو بسازید، که همه شما بدون شک توی خونه هاتون اونها رو دارید.

ساختن اجاق الکلی برای سفر

مراحل ساخت اجاق الکلی با قوطی نوشابه:

ابزاری که برای درست کردن این اجاق لازم دارید، در تصویر زیر دیده میشن. این رو هم در نظر بگیرید که بدون خیلی از این ابزار هم می شه این کار رو انجام داد، ولی اگر این ها رو دم دست دارید، استفاده ازشون کار رو آسون می کنه.

مرحله اول :

ساختن اجاق الکلی برای سفر

داخل و بیرون قوطی های نوشابه رو بشویید و  خشک کنید.

مرحله دوم:

ساختن اجاق الکلی برای سفر

انتهای هر دو قوطی رو با دو ارتفاع متفاوت، یکی کمی کوچکتر از دیگری خط بکشید (برای این کار می تونید ماژیک رو روی سطحی مثل پاک کن قرار بدید و قوطی رو بچرخونید).

مرحله سوم:

ساختن اجاق الکلی برای سفر

با یک چاقو و یا دربازکن، سوراخی رو روی بدنه قوطی ها  درست کنید که بتونید بعد با قیچی از روی خطوطی که کشیدید به راحتی ببرید . بعد از بریدن انتهای قوطی حتما سطح روی تکه کوچکتر رو با سنباده بکشید، رنگ های روی قوطی می تونه ذوب بشه و برای اجاق مشکل ایجاد کنه.

مرحله چهارم:

ساختن اجاق الکلی برای سفر

این مهمترین مرحله در ساختن اجاقتونه. لبه های قوطی کوتاهتر رو کمی به داخل خم کنید و دو قوطی رو همونطور که در شکل می بیدین کاملا درون هم فشار بدید. بعد هم می تونید لبه های تیزی که ایجاد می شه رو با سنباده ساف کنید.

مرحله پنجم:

ساختن اجاق الکلی برای سفر

تمامی محل اتصال دو قوطی رو با چسب قطره ای پر کنید، در حدی که هوا هم از درز بینشون عبور نکنه

مرحله ششم :

ساختن اجاق الکلی برای سفر

برای اینکه اجاقتون ظاهر بهتری داشته باشه، می تونید همه بدنه اونو سنباده بکشید تا رنگش یک دست بشه و بعد سوراخ هایی – همونطور که در شکل می بینید – روی سطح اون ایجاد کنید. توجه کنید که سوراخ ها به یک اندازه باشن؛ نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک.

حالا شما یک اجاق الکلی دارید که فقط کافیه استفاده ازش رو یاد بگیرید.

ساختن اجاق الکلی برای سفر

اول مقدار کمی الکل رو از سوراخ های مرکزی قوطی به داخل بریزید و روی سوراخ ها رو با یک سکه بپوشونید

بعد کمی الکل در اطراف اجاق بریزید، به اندازه ای که با روشن کردنش بدنه اجاق کمی گرم بشه.

حالا وقتشه که الکل دور اجاق رو آتیش بزنید و کمی صبر کنید تا شعله آتش با فشار از سوراخ های دور اجاق بیرون بزنه.

می بینید که شعله این اجاق به دلیل تبدیل الکل داخلش به گاز، با فشار مناسبی بیرون می زنه و می تونید خیلی راحت از این اجاق برای مصارف مختلف استفاده کنید.

منبع:گردالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *