دسته‌ها
پزشکی و سلامت

زولبیا و بامیه قهوه ای و سوخته قابل مصرف نیست

زولبیا و بامیه قهوه ای و سوخته قابل مصرف نیست

برنامه‌ریزی برای یک تغذیه صحیح در ایام ماه مبارک رمضان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا هم بتوان با جلوگیری از پرخوری و بدخوری ، اصل پرهیز را رعایت کرد و هم با تقسیم انرژی و کالری مورد نیاز از زیان‌های کمبود غذایی در امان بود.

مهندس نعمت الله معروفی افزود: زولبیا و بامیه که اغلب در سفره‌های افطار جایگاه ویژه‌ای دارد، در کنار طعم خوب و شیرینی که داشته ، اما برای سلامتی مضر است.

وی بیان داشت: مصرف زولبیا و بامیه به معنای مصرف قند با حجم زیاد بوده ، که همه می‌دانند مصرف بالای قند چه مضراتی برای سلامتی داشته و موجب سیری زودرس می‌شود. به همین دلیل فرد نمی‌تواند دیگر مواد مورد نیاز بدن خود را تامین کند زیرا سیر شده و تمایل به خوردن غذا نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: چربی موجود در این ماده نیز زیاد است و همین موضوع سبب کندی تخلیه معده می‌شود که برای سلامتی مضر است.

معروفی اضافه کرد: بعضی از زولبیا و بامیه‌ها به صورت غیراستاندارد و غیربهداشتی تهیه می‌شوند و در تهیه آنها از روغن‌های مانده و فاسد و همچنین مواد اولیه رو به فساد استفاده می‌شود، که بسیار خطر ناک است ما می توانیم به هنگام خرید زولبیا و بامیه به رنگ آن توجه کنیم، هر چه زولبیا و بامیه قهوه‌ای‌تر و سوخته‌تر باشد نشانه مرغوبیت آن نیست، بلکه نشان دهنده این است که در روغن بیشتر جوشیده و حرارت بیشتری دیده و در نتیجه حاوی مواد سمی بیشتری است سعی کنیم زولبیا و بامیه را از شیرینی فروشی‌های مطمئن تهیه کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *