دسته‌ها
دانستنی های نوزادان

دومین روز زندگی نوزاد

در روز دوم ممکن است بچه شما الگوی خواب دو ساعته را بنیان نهد، پس بیدار شود و برای تغذیه شدن گریه کند. او طی ۲۴ ساعت بعد از تولد، باید پوشک خود را خیس کرده باشد و اولین مدفوع را بیرون داده باشد. این مدفوع مکونیوم یا مامیزه خوانده می شود و شبیه لکه سیاه متمایل به سبز تیره می باشد

چرب کردن بند ناف نوزاد خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهد


در روز دوم ممکن است نوزاد شما الگوی خواب دو ساعته را بنیان نهد، پس بیدار شود و برای تغذیه شدن گریه کند. او طی ۲۴ ساعت بعد از تولد، باید پوشک خود را خیس کرده باشد و اولین مدفوع را بیرون داده باشد. این مدفوع مکونیوم یا مامیزه خوانده می شود و شبیه لکه سیاه متمایل به سبز تیره می باشد. چنانچه طی این مدت هیچ نشانی از ادرار یا مکونیوم در پوشک بچه ی خود ندیدید، به پزشک یا پرستار خود بگویید. روز دوم تجارب غافلگیر کننده ی فراوانی برای نوزاد شما به ارمغان می آورد. بنابراین آماده باشید که اورا آرام کنید برای بیماریهایی که در صورت تشخیص بموقع می توانند به طور موثری درمان شوند تحت یک سری آزمایشات قرار گیرد. به علاوه چنانچه شما درخواست کنید، در صورتی که بچه ی شما پسر باشد ممکن است که طی نخستین روز عمر خویش ختنه شود. بعد از چندین روز شلوغی شاید بچه ی شما نق نقو شده باشد و نیاز به در آغوش گرفتن زیادی داشته باشد. تغذیه ی بچه ی شما : در طول نخستین ماه های زندگی بچه ی خود شما وقت زیادتری را نسبت به هر نوع مراقبت دیگری صرف شیر دادن خواهید کرد. بچه های نوزاد تا ۱۲ مرتبه در روز غذا می خورند و هر نوبت شیرخواری می تواند در هر حال از چند دقیقه تا چند نیم ساعت طول بکشد بچه ی شما به طور متناوب می خورد تا به تامین سوخت مورد نیاز برای تمامی رشدی که شما در چند ما آتی خواهید دید کمک نماید.

شیر دادن به نوزاد: انتخاب گزینه های درست : بچه ی شما به طور متناوب غذا خواهد خورد، زیر بدنش به خاطر رشد، به چربی ها، پروتئین، کربوهیدراتها و مواد غذایی دیگر نیاز دارد و همانند موقعی که در بدن شما زندگی می کرد هنوز هم به مواد مغذی نیاز دارد، به طوری که مغز، اندام ها، عضلات و دیگر قسمت های بدن و سیستم های او به طریقی سالم توسعه و رشد یابند. تمامی پزشکان شیردهی از سینه را به عنوان انتخابی بهتر توصیه می کنند. انجمن تغذیه ی آمریکا، شیردهی از سینه را استاندارد طلایی شیردهی به طفل می خواند کارشناسان، شیردهی از سینه را برای اولین سال زندگی کودک شما توصیه می نمایند.

منبع:کارگروه پزشکی پرتال جامع مهدکودک و خانواده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *