دسته‌ها
دانستنی های سفر

سفر با کودک – ۵

از آنجا که بدن کودک نمی‌تواند دما را تنظیم کند، در دمای خیلی شدید مخصوصا در تابستان دچار کم‌آبی می‌شوند. هر نیم ساعت به آن‌ها شیر بدهید و لباس سبک و خشکی به تن‌شان کنید.

اگر با اتومبیل سفر می‌کنید

رسانه ۷ – بهتر است روز و ساعتی را برای سفر انتخاب کنید که خیابان‌ها ترافیک نباشد. اگر در تابستان می‌خواهید به سفر بروید ۴ صبح بهترین زمان برای حرکت است. اگر ظهر حرکت کنید گرما ناراحت‌کننده می‌شود. تهویه اتومبیل را همیشه روی درجه کم تنظیم کنید تا هوای داخل اتاق خشک نشود. از آنجا که بدن کودک نمی‌تواند دما را تنظیم کند، در دمای خیلی شدید مخصوصا در تابستان دچار کم‌آبی می‌شوند. هر نیم ساعت به آن‌ها شیر بدهید و لباس سبک و خشکی به تن‌شان کنید. اگر هوا خیلی گرم بود، می‌توانید درجه کولر ماشین را تنظیم کنید اما اگر کولر ندارید، می‌توانید دستمالی را نم‌دار کرده و به صورت و دست و پای او بمالید ولی در صورت خنک بودن هوا به اندازه کافی لباس به او بپوشانید و مخصوصا شب هنگام پتو را فراموش نکنید. جوراب‌ها را هم از پای فرزندتان درنیاورید چون پا‌ها خیلی سریع سرد می‌شوند و باعث می‌شوند کودک‌تان سرما بخورد.

نکته بسیار مهم دیگر این‌که اگر هوا آفتابی و گرم است هرگز کودک‌تان را تنها در اتومبیل با شیشه‌های بسته‌‌ رها نکنید و اگر فرزندتان دچار خواب‌آلودگی، تب، اسهال و استفراغ شد حتما به اورژانس مراجعه کنید.

منبع:vivannews.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *