دسته‌ها
دانستنی های سفر

سفر با کودک – ۷

در فصل تابستان بیش از یک ساعت کودک را در معرض نور آفتاب قرار ندهید. پوست کودکان تحمل گرما و آفتاب شدید را ندارد و خیلی سریع می‌سوزد.

وقتی به محل رسیدید

رسانه ۷ – وقتی به محل رسیدید می‌توانید از اقامت خود لذت ببرید اما به این نکات هم توجه کنید:

۱- در فصل تابستان بیش از یک ساعت کودک را در معرض نور آفتاب قرار ندهید. پوست کودکان تحمل گرما و آفتاب شدید را ندارد و خیلی سریع می‌سوزد. حتما سر او کلاه لبه‌دار بگذارید یا چتر همراه‌تان باشد. ساعاتی را برای گردش انتخاب کنید که هوا خیلی گرم نیست. مثلا قبل از ۱۱ صبح و بعد از ۵ بعدازظهر به گردش بروید. کرم ضدآفتاب را هم فراموش نکنید.

۲- شنا کردن یا رفتن در آب دریا برای کودکان زیر یک سال ممنوع است. باد، گرما، سروصدا و… می‌تواند سبب ترس آن‌ها شود.

۳- اگر به روستا یا جنگل می‌روید، مراقب حیوانات گزنده که داخل علف‌ها هستند، باشید. پاپوش مناسبی پای او کنید و اگر احساس کردید دچار گزیدگی شده و مرتبا خود را می‌خاراند به اورژانس مراجعه کنید.

۴- اگر به کوه می‌روید باید بدانید هر چه بالا‌تر می‌روید هوا رقیق‌تر و تنفس سریع‌تر می‌شود و قلب شما تند‌تر می‌زند. بنابراین ممکن است دچار سردرد، حالت تهوع و مشکلات خواب شوید. اگر کودکی همراه شماست از ۱۵۰۰ متر بالا‌تر نروید.

۵- اگر به خارج سفر می‌کنید، جابه‌جایی ساعت‌ها می‌تواند ناراحت‌کننده باشد. تا حد امکان فرزند خود را در معرض نور طبیعی قرار دهید تا ساعات در روز سریع‌تر تنظیم شود. بعد از چند روز فرزندتان کاملا به وضعیت جدید عادت می‌کند.

منبع:vivannews.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *