دسته‌ها
دانستنی های سفر

۱۰ توصیه برای داشتن رفتار مناسب در هواپیما ۲

مسابقات پیاده شدن از هواپیما رو دیدین؟ هیچ کس از این حالت عجولانه هل دادن و “زرنگ” بودن لذت نمی بره. اینهمه زمان رو در پرواز سپری کردین، حالا چند دقیقه اینور اونور

۴ . در صندلی های وسطی دسته ی صندلی مال کیه؟

رسانه ۷ کسی که وسط میشینه به خاطر نداشتن فضای کافی برای دراز کردن پاها، بهتره به هر دو دسته ی صندلی اش تسلط داشته باشه. یادتون باشه که صندلی وسط شرایط چندان جالبی نیست و حداقل میتونیم کاری بکنیم که این سرنشین ها جای کافی برای دست هاشون داشته باشند.

 

۵ . دستشویی رفتن هاتون رو برنامه ریزی کنید.

اگه در صندلی وسط یا کنار پنجره نشستید و ناگهان حس می کنید باید خودتون رو به دستشویی برسونید و نفر کناری به خواب رفته، بهتره به آرامی بیدارش کنید و ازش بخواید راه رو برای عبور شما باز کنه.

اگه صندلی کنار راهرو مال شماست، قبل از خوابیدن به بغل دستی تون اطلاع بدین و ببینید قبل از اینکه شما به خواب برید احتیاجی به عبور از صندلی شما داره؟ این حرکت میتونه برای هر کسی قابل ستایش باشه.

 

۶ . همه چیز تقصیر مهماندارها نیست…

اگه فکر می کنید مهماندارها منوی غذایی پرواز رو انتخاب می کنند، یا فاصله ی بین صندلی ها، قوانین الکترونیکی پرواز،  تاخیر پرواز یا همه ی موارد دیگه ای که باید به شما گوشزد کنند رو از خودشون درآوردن، اشتباه می کنید. لازم نیست عصبانیت خودتون رو سر این کارکنان خالی کنید.

به شغل مهماندارها احترام بذارید و به دستورات ایمنی که اعلام می کنند گوش کنید. اینطوری احتمال اینکه خیلی بهتر باهاتون راه بیان بیشتره.

 

۷ . لطفا بوی خود را کنترل کنید!

شاید گفتنش عجیب باشه، اما بوی بد بدن یک نفر دیگه میتونه خیلی آزار دهنده باشه. این فقط بوی بد ناشی از عرق کردن نیست و حتی استفاده ی بیش از حد از عطر و ادکلن هم شامل اش میشه. این موضوع برای غذاهایی که بوی زیادی پخش می کنند هم صدق می کنه: پیاز، سیر، تخم مرغ آب پز و… حواستون باشه که با بوی بد اطرافیانتون رو اذیت نکنید.

 

۸ . به کجا چنین شتابان؟

مسابقات پیاده شدن از هواپیما رو دیدین؟ هیچ کس از این حالت عجولانه هل دادن و “زرنگ” بودن لذت نمی بره. اینهمه زمان رو در پرواز سپری کردین، حالا چند دقیقه اینور اونور قرار نیست تغییر زیادی براتون درست کنه. به فرد سالمندی که داره عبور می کنه اجازه بدین جلوتر از شما بره…حداقل یک بار! این کار حس بهتری به خودتون هم میده.

 

۹ . موقعیت بدنی خودتون رو حس کنید. 

بدونید با توجه به اندازه بدنتون، با چرخیدن ها و بالا و پایین شدن ها چه کسانی رو تحت الشعاع قرار میدین. موقع در آوردن ساک ها و جمع کردن وسایل، مراقب اطرافیانتون باشید.

 

۱۰ . سکوت طلایی است.

فرض رو بر این نگیرید که همه در پرواز دوست دارند هم صحبت شما بشن. شاید بغل دستی تون دوست داره موزیک گوش بده، یا چرت بزنه، یا در سکوت به منظره ی بیرون نگاه کنه. بغل دست یه نفر نشستن در پرواز به معنای بغل دست یه نفر بودن در خونه یا مدرسه نیست.

 

 

منبع:گردالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *