دسته‌ها
دانستنی های سفر

اهمیت طناب پاراکورد – بقا در

یکی از خاصیت های پاراکورد که می تونه بهترین کاربردش هم باشه ساختار این طنابه، طناب های استاندارد پاراکورد از ۷ رشته نخ ساخته شدن

این موضوع برای خیلی ها سواله که چرا از طناب های پاراکورد استفاده کنیم وقتی نخ های نایلونی دم دست هستن و قیمت مناسب تری هم دارن ؟

خب این بسیار سوال خوبیه چون تفاوت های طناب های پاراکورد با طناب های نایلونی در ظاهر به سادگی معلوم نمی شه ولی گردالی می خواد با دلیل بگه چرا پاراکورد طناب مناسبی برای همراه داشتن در طبیعت هست .

paracord-vs-nylon-cordb

رسانه ۷ چرا اصلا باید اهمیتی بدیم به این که چه طنابی انتخاب کردیم ؟ شاید برنامه خاصی برای استفاده از این طناب ها  نداشته باشید ولی بقا در طبیعت به این معنی نیست که با اتفاقات از قبل پیشبینی شده روبرو بشیم، همه حرف ما اینه که باید برای سخت ترین شرایط آمادگی داشته باشیم، حادثه های طبیعی همه جا هستن.

اولین نکته ای که این دو طناب رو از هم جدا می کنه قدرت نگهداریشونه . خوبه که بدونید طناب های نایلونی فقط می تونن تا ۷۰ کیلوگرم رو تحمل کنن ولی طناب های پاراکورد که همون اندازه و وزن رو دارن می تونن تا ۲۵۰ کیلوگرم رو به راحتی تحمل کنن . این طناب ها بسیار قوی هستن ولی برای اهدافی مصل سنگ نوردی توصیه نمی شن .

یکی از خاصیت های پاراکورد که می تونه بهترین کاربردش هم باشه ساختار این طنابه، طناب های استاندارد پاراکورد از ۷ رشته نخ ساخته شدن که هر کدام از این رشته ها خود از ۲ رشته نخ نازکتر تشکیل شدن. این باعث می شه که طناب ها یکدفه پاره نشن و در صورتی که بیشتر از ضرفیتشون وزن روشون باشه با آرومی پاره می شن که می تونه به شما زمان مناسب برای عکس العمل رو بده .

paracord-innards-c

paracord-innards-unwound

پس با این حال ۳۰ سانتیمتر از این طناب می تونه به شما ۲٫۴ متر نخ با استقامت مناسب برای کاربرد های مختلف رو بده .

بیشتر از هر چیز این نخ ها می تونن در سخت ترین شرایط به کمک شما بیان . شاید کمی عجیب به نظر بیاد ولی وقتی به شرایط مختلف فکر کنید متوجه می شید که یک تکه نخ محکم می تونه کمک بزرگی باشه . مثلا می تونید با این نخ ماهیگیری کنید . می تونید تور ماهی گیری درست کنید، می تونید برای درست کردن شناور ازش استفاده کنید ، می تونید دستگاه آتشزن درست کنید ، می تونید تله درست کنید و …

paracord-outercasing-bootlace-b

paracord-cover

paracord-guts-fishing-ine

paracord-guts-for-snares

paracord-guts-net

 

 

 

منبع:گردالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *