دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

دایره راحتی چیه و چرا باید ازش بیرون بیایم؟

اگه قرار بود هیچوقت کسی از دایره راحتی اش بیرون نیاد، دنیا هیچ پیشرفتی نمی کرد. قاره های جدید دنیا کشف نمی شدند و آدم ها هنوز به شیوه ی غارنشینی زندگی می کردند

1

 رسانه ۷ تا به حال چیزی درباره “دایره راحتی” شنیدید؟ میگن در اومدن از این دایره میتونه آدرم رو با بخشهای فوق العاده ای از زندگی روبرو کنه، میگن لازمه که آدم هر از گاهی کش بیاد و خودش رو از این دایره بیرون بکشه. همه با این موضوع موافقند، اما دایره راحتی  دقیقا چی هست؟

بیاین کمی درباره این موضوع بیشتر بدونیم.

بیرون اومدن از دایره راحتی

دایره راحتی به هر کاری گفته میشه که یه روتین قدیمی داشته باشه و موقع انجام دادنش آرامش داشته باشید. از طرف دیگه، بیرون اومدن از دایره راحتی یعنی بالا رفتن سطح اضطراب موقع انجام کاری. شاید با خودتون فکر کنید بالا رفتن سطح اضطراب نمیتونه خوب باشه. تحقیقات نشون میده که بالا رفتن اضطراب به میزان کم میتونه باعث موفقیت و پیشرفت خیلی سریع در جنبه های مختلف زندگی باشه.

موقع خوابیدن، غذا پختن، تلویزیون تماشا کردن و همه ی کارهای روتین دیگه، هیچوقت احساس ناراحتی ندارید، چون هیچ چیز نا آشنا نیست و از وقتی که به یاد دارید این کارها رو در زندگی تکرار کردین. اضطرابی که به موقع بیرون اومدن از دایره راحتی به آدم دست میده، به خاطر نا آشنا بودن با کاریه که قراره انجام بدیم. شروع کردن یه کسب و کار جدید، ثبت نام در یه دوره ی آموزشی، برنامه ریزی برای یه سفر هیجان انگیز و… همه ی اینها کارهایی هستند که آدم رو از دایره راحتی بیرون میارن. اما در عوض چه چیزهایی بهمون هدیه میدن؟

اگه قرار بود هیچوقت کسی از دایره راحتی اش بیرون نیاد، دنیا هیچ پیشرفتی نمی کرد. قاره های جدید دنیا کشف نمی شدند و آدم ها هنوز به شیوه ی غارنشینی زندگی می کردند. اهمیت بیرون اومدن از دایره راحتی زندگیتون بخاطر اینه که باعث میشه دریچه های جدیدی به روی زندگیتون باز بشه. دریچه هایی که هیچوقت و هیچوقت موقع تماشای تلویزیون یا چرت بعد از ظهری در خونه نصیبتون نمیشه.

به زندگی به چشم یک فرصت یک باره نگاه کنید. دویت دارید همیشه توی دایره ی راحت و محدود خودتون باشید؟ یا دوست دارید کش بیاد و مرزها رو بشکنید، بگردید، امتحان کنید، سعی و خطا کنید؟ انتخاب با شماست. اگه هنوز هم کارهایی هست که انجام دادنشون تپش قلبتون رو بالا میبره، باید خوشحال باشید و فرصت هاتون رو از دست ندید. بیرون از دایره راحتی، جایی هست که همه ی چیزهای خارق العاده اتفاق میفته.

منبع:گردالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *