دسته‌ها
دانستنی های سفر

سفر رفتن: سخت یا آسون؟

سفر کردن چیزیه که خیلی از آدمها بهش علاقه مند هستند. کیه که از گذروندن اوقات لذتبخش و بدون دغدغه در مناطق جدید و طبیعت خوش منظره لذت نبره؟

1

رسانه ۷سفر کردن چیزیه که خیلی از آدمها بهش علاقه مند هستند. کیه که از گذروندن اوقات لذتبخش و بدون دغدغه در مناطق جدید و طبیعت خوش منظره لذت نبره؟ همه تا حدودی توی فانتزی هامون سفر رفتن رو یکی از لذت های بزرگ زندگی میدونیم، اما چی باعث میشه که برآورده کردن این آرزو رو فراموش می کنیم و درگیر کار و زندگی شهری میشیم؟

هر کسی ممکنه بهانه های خودش رو برای نرفتن به سفر بیاره. یه نفر کارمند یه شرکت سخت گیره که مرخصی زیادی به کارمندهاش نمیده، یه نفر فکر می کنه پول کافی برای رفتن به یه سفر لذت بخش رو نداره و یه نفر دیگه درگیر گرفتن اجازه از پدر و مادرشه… این دلایل و بهانه های مختلف برای هر کسی ممکنه تفاوت داشته باشه، البته با همه وجود اینها هستند آدمهایی که برای رسیدن به آرزوهاشون، تا جایی که میتونن تلاش می کنند. این آدمها برنامه های سفرشون رو هرجور شده جور می کنن و نمیذارن هیچ چیزی جلودارشون باشه.

میخوایم بریم سراغ اون دسته از آدمهایی که سفر کردن رو به عنوان کار سخت و دور از ذهنی می بینند. میخوایم ریشه یابی کنیم و ببینیم چرا این ذهنیت وجود داره؟ اگه منطقی فکر کنیم، هر مانعی رو میشه با یک روش از جلو برداشت. هر شرکتی موظف هست حداقل دو و نیم روز در ماه به کارمندهاش مرخصی بده. ترجیح میدین این دو روز رو برای سرماخوردگی های سطحی استفاده کنید، یا یه برنامه سفر هیجان انگیز دو روزه برای خودتون بچینید؟ اگه شرایط مالیتون برای سفرهای تشریفاتی زیاد نیست، چطوره سفرهای جاده ای، یا کمپ زدن توی طبیعت رو امتحان کنید؟ و در آخر، اگه فکر می کنید پدر و مادرتون هنوز با مستقل سفر کردن شما موافق نیستند، چطوره به همراه اونها، یا از طریق یه تور معتبر برنامه های سفرتون رو بچینید؟

هر مشکلی راه حلی داره، و کافیه انرژی کافی رو برای برداشتن این موانع از زندگیمون تامین کنیم. آیا شما هم درگیر مشکلاتی از این قبیل هستید؟ آیا کسانی رو می شناسید که سفر کردن براشون یه آرزوی دور از دسترسه و نمی تونن برای داشتن تجربه های با ارزش و خاطره انگیز برنامه ریزی کنند؟ به نظرتون مهم ترین مانعی که جلوی این افراد رو می گیره چیه؟

 

 

منبع:گردالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *