دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

تغییر رو از طبیعت یاد بگیریم

دنیای طبیعت پر از تغییر و دگرگونیه! به همین تغییرات فصلی کره زمین اگه دقت کنیم و ریختن برگ ها،

change

رسانه ۷دنیای طبیعت پر از تغییر و دگرگونیه! به همین تغییرات فصلی کره زمین اگه دقت کنیم و ریختن برگ ها، خشک شدن و دوباره جوونه زدنشون در بهار رو در نظر بگیریم، همه اینها میتونه یه نمونه بزرگ از تغییر در دنیای طبیعی اطرافمون باشه. کره زمین برای بهتر شدن و تازه شدن خودش رو تغییر میده. هیچ کدوم از موجودات این کره خاکی هم با این موضوع مشکلی ندارن، به غیر از ما انسانها. راستی چرا ما آدمها انقدر از تغییر هراس داریم؟

حتی اگه بخوایم به اجداد خیلی دورمون، یعنی همون انسان های اولیه نگاه کنیم، بر اساس شواهدی که وجود داره میبینیم که اونها هم هر روز برای بهتر زندگی کردن و یاد گفتن مهارت های جدید، مجبور بودن خودشون رو تغییر بدن، تا ما امروز به نقطه ای که الان روش هستیم، برسیم. تغییر از لحظه ی شروع جهان در حال اتفاق افتادن بوده. هیچ دو لحظه ای وجود نداره که توش هیچ تغییری رخ نداده باشه. پس باید به تغییر به چشم یک فرآیند طبیعی، که همه موجودات برای رسیدن به وضعیتی بهتر بهش تن میدن، نگاه کرد.

یه دکتر اگه تا آخر عمرش بخواد به دانسته هایی که از زمان دانشگاه رفتن یاد گرفته بسنده کنه، بعد از یکی دو سال از رده دکترهای معتبر خارج میشه. یه مکانیکِ ماشین هر روز باید تکنیک های جدید برای تعمیر ماشین های جدید یاد بگیره. هر کدوم از ما باید هر از گاهی به خودمون بیایم و سیستم عامل مغزمون رو یک یا حتی چند درجه آپدیت کنیم. این میتونه شامل یاد گرفتن چیزهای جدید، یا کنار گذاشتن عادت های بد قدیمی باشه.

از نمونه های طبیعت درس بگیر، و با همون آرامشی که در طبیعت وجود داره، خودت رو برای بهتر شدن به دست تغییر بسپار. کسی که تغییر نمی کنه، خشکه و با بالا و پایین های زندگی نمیتونه کنار بیاد. زنده باش و برای رسیدن به یه زندگی بهتر خودت رو انعطاف بده!

منبع:گردالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *