دسته‌ها
اخبار اقتصادی و بازرگانی

نقش وزارت راه در دوران دفاع مقدس/ توطئه‌های اقتصادی دشمن را خنثی کرده‌ایم‌

پایگاه خبری – تحلیلی رسانه ۷:

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، همایش و نمایشگاه تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس، صبح امروز ‌باغ‌موزه دفاع مقدس با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

در این مراسم وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای گرانقدر جمهوری اسلامی ایران را گرامی می‌داریم.

اسلامی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه، افزود: اقدامی که امروز صورت گرفته است، ارزش نهادن به یک دستاورد بزرگ‌ (دفاع مقدس) است که به فرموده مقام معظم رهبری از ذخایر پرافتخار ملی ما است.

وی اظهار داشت: ضرورت دارد و می‌توانیم بازخوانی و پردازش دستاوردهای دفاع مقدس را هم در مدیریت و فرماندهی و هم در نحوه اقدام و عملکرد، به نسل حاضر انتقال دهیم. 

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مستندسازی این دستاوردها و زنده نگه داشتن آنها، هدف اصلی همایش و نمایشگاه تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس است تا بدین ترتیب بتوانیم آن را به نسل حاضر‌ ارائه دهیم.

اسلامی افزود: جنگ امروز ما شاید خیلی سخت‌تر از جنگ نظامی و هشت سال دفاع مقدس باشد، به دلیل آنکه دشمن و آمریکا در همه مویرگ‌های شریانی کشور در عرصه مالی و اقتصادی،‌ به صورت تروریستی نفوذ کرده است و این نیازمند هوشیاری و جانفشانی‌ دارد، این نیازمند اقدام به‌موقع است که البته تاکنون توانسته‌ایم این توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم و کشور را در مسیر رشد و توسعه پرسرعت، حفظ کنیم و پیش ببریم؛ امیدواریم با توسعه و پیشرفت کشور، عزت ملی روزافزون شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: موضوع حائز اهمیت، نقش مهندسی در جنگ است که نقشی پایه‌ای و اساسی است و این را از آن جهت می‌گویم که نیروهای مسلح همواره با استفاده از ظرفیت‌های مهندسی خودشان و دستگاه‌های پشتیبان مانند وزارت راه و ترابری سابق و وزارت مسکن و شهرسازی سابق، در طول دوران دفاع مقدس، مهندسی عمل کردند.

اسلامی افزود: در دوران دفاع مقدس ما اداره‌کل راه کربلا و اداره کل راه قدس داشتیم که این دو اداره‌کل همواره به صورت بسیجی و جهادی در جبهه حضور داشتند و عمل می‌کردند، یعنی دستگاه‌های دولتی به صورت انقلابی یا جهادی عمل می‌کردند و این یعنی می‌توان دستگاه دولتی بود و جهادی و انقلابی عمل کرد، این سیره‌ای است که وزارت راه و شهرسازی با کارکنان ارزشمند خود آن را دنبال می‌کند و امروز هم در سراسر جمهوری اسلامی ایران، پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی همه فعال هستند و کار می‌کنند.

به گزارش فارس امروز سردار سیدیحیی‌ رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری ‌در امور نیروهای مسلح نیز از نمایشگاه دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس، بازدید کرد.

در این مراسم همچنین رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مدیرعامل هما نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار اقتصاد را در سایت خبری-تحلیلی رسانه ۷ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *