دسته‌ها
دانستنی های سفر

با کمترین امکانات آب جوش درست کنیم

با ریختن آب داخل یک لیوان کاغذی و گذاشتنش روی شعله های آتش، به راحتی میتونید آب جوش تهیه کنید.

dfsd

رسانه ۷برای چند ساعت از شهر خارج شدین و بدتون نمیاد یه نوشیدنی داغ خوشمزه بخورید. برای این کار، احتیاج به جوشوندن آب دارید. فرقی نمی کنه که برای چه کاری میخواین این آب جوش رو مصرف کنید، چون انجام دادنش چندان کار سختی نیست. امروز میخوایم ببینیم چطوری میشه با کمترین امکانات آب رو به دمای جوش رسوند.

این روش برای وقت هایی که لوازم زیادی همراهتون ندارید خیلی مناسبه. همه اونچه که لازمه، یه لیوان کاغذیه. با ریختن آب داخل یک لیوان کاغذی و گذاشتنش روی شعله های آتش، به راحتی میتونید آب جوش تهیه کنید. تعجب آوره؟ شاید باورتون نشه، اما تا زمانی که آب داخل لیوان باشه، امکان آتش گرفتن لیوان وجود نداره و این یکی دیگه از شگفتی های دنیای فیزیک و مواد هست که اینجور موقع ها به کمکون میاد.

روشی از این آسون تر هم میشناسید؟ با داشتن فقط یک لیوان کاغذی و یه شعله ی گرم، میتونید به راحتی به آب جوش دسترسی پیدا کنید!

paper-cup-boiling

این روش رو میتونید برای آب پز کردن تخم مرغ و یا تصفیه آب هم استفاده کنید. فقط لیوان رو حداقل تا نصفه یا بیشتر پر کنید تا مقدار مناسبی از آب جوش براتون باقی بمونه. لیوان رو روی حرارت قرار بدین، اما توجه داشته باشید که لیوان بعد از جوش اومدن آب، خیلی شکننده می شه پس بهتره ظرف مناسبی برای بعد از جوش اومدن آب در نظر داشته باشید.

منبع:گردالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *